Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Polityka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Operatorem będzie zapewne Poczta Polska, więc nic mi nie grozi.
    Nie dotykaj forum, bo cię curva zmiecie z planszy
    -------------
    Jedynie prawda jest ciekawa

    Józef Mackiewicz

    Komentarz


    • Komentarz


      • Zamieszczone przez Tommy Johnson Zobacz posta
        A jeszcze jedna sprawa bo nie daje mnie to spokoju.

        Czy w ogóle tak można, będąc dostawcą pewnych usług zaprotestować sobie ot tak i przestać nadawać? bloniaq ty jesteś specjalista od prawa, chcesz mnie przybić 10 lat zakazu to może odpowiesz.

        Żeby się nie okazało za chwilę że reszta zagranicznych usługodawców niedługo zaprotestuje i nagle zabraknie prądu, wody i ciepła.
        Myk tutaj jest taki, że oni nie przestali nadawać, tylko nadają zapętlony komunikat. Podobno jest jakaś różnica między takim czymś, a nie nadawaniem.
        Lecz przez te 10 minut zapomnieli na czym polega godność klubu , który chce mienić się mianem głównego wroga Legii w Polsce. Grajki bez honoru.

        Komentarz


        • Tak na chłopski rozum to jak wykupuję sobie jakiś płatny kanał to umawiam się z nimi, że będą nadawać, a nie co będą nadawać. Jak mi się nie podoba co nadają, to mogę nie przedłużyć.

          Ale w sumie ciekawe jak to wygląda od strony reklamodawców. Jeżeli wykupiłem 10 emisji reklamy środka na twardy korzeń przed Walentynkami, to chce żeby poszły. Może „bym zrozumiał” (tzn. umowa zawiera jakieś wyłączenia) gdyby z jakichś nadzwyczajnych przyczyn program nie nadawał, ale skoro „nadaje” jakąś audycję z czarną planszą to dlaczego nie ma moich reklam. Pewnie gdyby nie ustawowe ograniczenia, to jutro reklamy leciały by cały dzień
          Lubię sobie jebnąć posta.

          „Winowajcę znali wszyscy, ale każdy spowiadający się odpowiadał, że go nie zna, a na następny dzień z czystym sumieniem przystępował do komunii – bo spowiedź spowiedzią, ale charakter przede wszystkim i kapować nie wolno
          St.Grzesiuk, „Boso, ale w ostrogach”

          Komentarz


          • Dokładnie, np. PZPN jako zleceniodawca ma prawo zgłosić pretensje dlaczego nadawca nie transmituje rozgrywek.

            Jestem przekonany że to jest prawnie do zrobienia, odrobina chęci i można by tym mediom "odmrozić uszy" jeszcze bardziej.

            Komentarz


            • Dzisiejsza niedojszła ramówka tvn:

              • 5:45
                Mango
                telezakupy

                W programie prezentowane są różnorodne produkty. Po zapoznaniu się z ofertą widzowie mogą telefonicznie zamówić wybrane towary.
              • 7:00
                Kuchenne rewolucje: Zakopane, restauracja Obrochtówka (1)
                program rozrywkowy

                Magda Gessler odwiedzia Obrochtówkę, jedną z najstarszych i najpopularniejszych restauracji z Zakopanem, dziś miejsce zapomniane. Właścicielka lokalu chce przywrócić mu...
              • 8:00
                Dzień Dobry TVN
                magazyn

                Jedną z nowości jest cykl 'Raz, dwa, trzy, piękna TY', poświęcony metamorfozom. Kolejny segment, 'Sama to ogarniesz', zawiera rady dotyczące...
              • 11:35
                Doradca smaku: Pikantne szaszłyki z sałatką mango (19)
                magazyn kulinarny

                Program kulinarny przeznaczony zarówno dla amatorów, jak i osób znających doskonale sztukę gotowania. Przepisy dla siebie odnajdą tu również amatorzy...
              • 11:45
                Ukryta prawda (921)
                serial paradokumentalny

                Losy rodzin, których spokój zburzyły tajemnice, niedomówienia lub ingerencja osób trzecich. Każdy odcinek to odrębna opowieść o bliskich osobach, które...
              • 12:50
                Szpital (654)
                serial paradokumentalny

                Na oddział ratunkowy każdego dnia trafiają pacjenci po wypadkach i cierpiący na różnego rodzaju schorzenia. Lekarze są świadkami osobistych dramatów...
              • 13:50
                Rozwód. Walka o wszystko (33)
                serial paradokumentalny

                Małgorzata po raz trzeci przyprowadza do mieszkania psa. Jej mąż traci cierpliwość. Składa pozew o rozwód. Niebawem Małgorzata znajduje we...
              • 14:55
                Szpital (655)
                serial paradokumentalny

                Na oddział ratunkowy każdego dnia trafiają pacjenci po wypadkach i cierpiący na różnego rodzaju schorzenia. Lekarze są świadkami osobistych dramatów...
              • 15:55
                Kuchenne rewolucje: Nałęczów, Karczma Nałęczowska (12)
                program rozrywkowy

                Magda Gessler gości w Karczmie Nałęczowskiej. Mimo atrakcyjnego położenia w lokalu jest pusto. Restauratorka przygotowuje się do kolejnej rewolucji -...
              • 17:00
                Rozwód. Walka o wszystko (34)
                serial paradokumentalny

                Przyjaciółka Zuza mówi Paulinie, że zdradza ją mąż Karol - przypadkiem zauważyła go, gdy wychodził z hotelu z kochanką. Mężczyzna...
              • 18:00
                Ukryta prawda (922)
                serial paradokumentalny

                Losy rodzin, których spokój zburzyły tajemnice, niedomówienia lub ingerencja osób trzecich. Każdy odcinek to odrębna opowieść o bliskich osobach, które...
              • 19:00
                Fakty
                magazyn informacyjny

                Najważniejsze informacje o tym, co wydarzyło się mijającego dnia w kraju i za granicą. Program zawiera reporterskie relacje i komentarze.
              • 19:25
                Uwaga! Koronawirus (286)
                program informacyjny

                W programie specjaliści odpowiedzą na najważniejsze pytania o zdrowie, zdementują pogłoski i doradzą jak najskuteczniej zabezpieczać się przed zakażeniem.
              • 19:35
                Sport
                magazyn sportowy

                Przegląd najważniejszych aktualnych wydarzeń sportowych ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięć polskich zawodników.
              • 19:45
                Pogoda
                magazyn informacyjny

                Informacje na temat warunków atmosferycznych w najbliższych dniach w Polsce i Europie.
              • 19:55
                Uwaga!
                magazyn reporterów

                Ryszard Cebula, Tomasz Kubat i Zbigniew Łuczyński powracają, by każdego wieczora prezentować widzom reportaże. W okresie pandemii dziennikarze odpowiadali na...
              • 20:10
                Doradca smaku: Sałatka z ośmiornicy i melona (20)
                magazyn kulinarny

                Program kulinarny przeznaczony zarówno dla amatorów, jak i osób znających doskonale sztukę gotowania. Przepisy dla siebie odnajdą tu również amatorzy...
              • 20:15
                Na Wspólnej (3169)
                serial obyczajowy

                Dalsze losy mieszkańców ulicy Wspólnej - m.in. Michała, Andrzeja, Basi i Weroniki oraz ich rodzin. Wszyscy wychowywali się w domu...
              • 20:55
                Milionerzy (357)
                teleturniej

                Po raz kolejny prowadzący Hubert Urbański zaprasza do gry o milion złotych. By zdobyć główną wygraną, zawodnik musi udzielić dwunastu...
              • 21:35
                Hulk
                dramat SF, USA 2003

                Naukowiec przemienia się w zielone monstrum.
              https://www.teleman.pl/program-tv/stacje/TVN?hour=-1

              Komentarz


              • https://klubjagiellonski.pl/2021/02/...-obozu-wladzy/

                Zamieszczone przez Piotr Kaszczyszyn
                Podatek od reklam, czyli cyniczne cwaniactwo obozu władzy

                Nie chodzi o budowanie łatwego symetryzmu. Inicjatorem całego zamieszania jest oczywiście obóz „dobrej zmiany”, a krytyka nowego pomysłu na ingerencję w rynek medialny jest uzasadniona. Nie zmienia to jednak faktu, że należy wyjść poza dwie dominujące narracje. Ani nie grozi nam dziś likwidacja pluralizmu medialnego i wolności słowa, ani składka reklamowa nie będzie narzędziem walki z cyfrowymi gigantami. Rzeczywistość jest bardziej szara, a ze strony rządu bardziej cyniczna i wątpliwa moralnie.

                Ani likwidacja pluralizmu, ani walka z cyfrowymi gigantami

                „Gdybym to ja miał podjąć decyzję, czy powinniśmy mieć rząd bez gazet, czy gazety bez rządu, nie wahałbym się ani chwili i wybrałbym to drugie” – takim cytatem z Thomasa Jeffersona kończy się apel, jaki możemy przeczytać w kilkudziesięciu mediach, które dołączyły do protestu przeciwko wprowadzeniu tzw. składki reklamowej. W ostatnim zdaniu tegoż apelu jego sygnatariusze piszą bez ogródek: „Wolność słowa umiera w ciszy”.

                Problem z tak sformułowaną narracją polega na tym, że wydaje się ona nieadekwatna do rzeczywistości. Wybierając bardzo mocny moralny patos, protestujące redakcje zrównały dodatkową opłatę z perspektywą likwidacji pluralizmu medialnego w Polsce. Obłożenie podmiotów zarabiających na reklamach – nie tylko o media przecież wbrew pozorom chodzi w ustawie – nowym podatkiem nie jest równoważne z chęcią doprowadzenia mediów ideowo konkurencyjnych wobec władzy do upadku, czy też późniejszego przejęcia ich za bezcen. Szczególnie, że przecież składką zostaną także obłożone podmioty prywatne obecnej władzy przychylne. Co nie zmienia faktu, że wprowadzenie tej opłaty – liczonej dodatkowo od przychodu, nie zysku – mniejsze podmioty może doprowadzić do bankructwa, a większym graczom zmniejszy zarobki, co samo w sobie jest już wątpliwe i dyskusyjne.

                Jeśli nie chodzi o kolejną propozycję „repolonizacji” naszego rynku medialnego, to o co chodzi? Na konferencji prasowej zapowiadającej wprowadzenie nowej opłaty, premier Morawiecki stwierdził, że stanowi ona „odpowiedź na nowy cyfrowy świat”. Rząd forsuje więc narrację, w której składka reklamowa to nowa wersja podatku cyfrowego, który miałby (jak najbardziej słusznie) umożliwić skuteczne opodatkowanie cyfrowych gigantów takich jak Google czy Amazon.

                Szkopuł tkwi jednak w tym, że składka w pierwszej kolejności wcale nie uderzy po kieszeni Facebooka czy Google’a, lecz właśnie podmioty medialne. Zgodnie z szacunkami Przemysława Pająka, naczelnego serwisu Spider’s Web, internetowe molochy zapłacą tylko ok. 100 mln zł. Resztę do budżetu dorzucą podmioty działające nad Wisłą. Rząd pręży więc muskuły wobec największych łobuzów w klasie, ale finalnie zabierze drobniaki tym bardziej chuderlawym.

                Gdy nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o… mobilizację „swoich”

                W praktyce Zjednoczonej Prawicy chodzi o upieczenie aż trzech pieczeni na jednym ogniu. Po pierwsze, gdyby projekt miał szansę na sukces, PiS uderzyłby symbolicznie (co jest najważniejsze) i finansowo (co daje dodatkową satysfakcję) w nielubiane przez siebie, zwykle politycznie krytyczne i „czepialskie” media.

                Po drugie, podejmie próbę cynicznej mobilizacji własnego elektoratu (co już się dzieje – zachęcam do zerknięcia na paski TVP INFO) w duchu „zagraniczne media nie chcą płacić podatków na publiczną służbę zdrowia!”. Z tej perspektywy konstrukcja składki, z której 50% środków ma trafiać do NFZ, to przemyślana zagrywka polityczna i małostkowy szantaż moralny.

                Po trzecie wreszcie, projekt ustawy zakłada stworzenie Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów, który ma być zasilany 35 procentami wpływów ze składki reklamowej. Przy szacunkach rocznych wpływów z nowej opłaty na poziomie 800 mln zł, daje nam to 240 mln zł rocznie na programy grantowe w takich obszarach jak „budowa platform dystrybucji informacji oraz analiz treści pojawiających się w mediach, w szczególności cyfrowych”, „promowanie polskiego dorobku kulturowego, dziedzictwa narodowego i sportu” czy wreszcie „wspieranie zwiększania udziału polskich treści w obszarze mediów”. Takie rozwiązanie nasuwa oczywiste skojarzenia z wizją prawdopodobnego transferu środków z TVN-u czy Polsatu na przykład do pewnego nowego serwisu społecznościowego, w którym dominują fałszywe konta papieża-Polaka i innych, podobnie udanych, inicjatyw medialnych obozu prawicowego.

                ***

                „Wolne media są kamieniem węgielnym demokracji. Stany Zjednoczone będą zawsze bronić niezależności mediów” – tak brzmi treść twitta Bixa Aliu, aktualnie pełniącego obowiązki szefa amerykańskiej misji dyplomatycznej w Polsce. Biorąc pod uwagę przeszłe doświadczenia obozu rządzącego we wdrażaniu różnorakich rozwiązań uderzających mniej lub bardziej w media z zagranicznym kapitałem, np. amerykańskim, należy być ostrożnym wobec realnego wejścia w życie projektu składki reklamowej. Być może obecność tego tematu w debacie publicznej to po prostu kolejna odsłona klasycznej strategii Jarosława Kaczyńskiej w duchu „uderzyć prętem po klatce”. A za kilka dni po całej sprawie nie będzie już śladu.
                https://www.iwp.pl/blog/2021/02/04/o...tytulu-reklamy

                Oświadczenie Zarządu Izby Wydawców Prasy w związku z projektem ustawy o składce z tytułu reklamy

                [...]

                Jeszcze kilka lat temu zapowiadano wprowadzenie podatku cyfrowego od mega-platform, które osiągają ogromne przychody z działalności reklamowej. Tymczasem projekt nowego podatku obejmuje wszystkich dostawców usług medialnych, nadawców, podmioty prowadzące kino, podmioty umieszczające reklamę na nośniku zewnętrznym reklamy oraz wydawców (art. 4 projektu). Ta dodatkowa danina wynosząca w prasie nawet 12% (art. 11 ust. 2 pkt 2) wraz z już obowiązującym podatkiem VAT wynoszącym 23%, oznacza drastyczny spadek przychodów reklamowych całej branży prasowej. Beneficjentami tego rozwiązania będą niewątpliwie wspomniane mega-platformy, które nie płacą w Polsce podatków, a których – zgodnie z projektem (art. 20) – objąć ma składka wynosząca 5%. Zamiast zatem pomagać polskim firmom i wydawcom, proponuje się rozwiązanie, które zagrozi funkcjonowaniu niezależnej prasy. Nie sposób też nie zauważyć, iż projekt przyniesie najprawdopodobniej odwrotny skutek od zaplanowanego. Dodatkowy podatek przełoży się na wzrost ceny reklamy i spowoduje tym samym odpłynięcie reklamodawców z tradycyjnych mediów do internetu, gdzie reklamą zarządza właściwie tylko kilka ogromnych, światowych platform. Nastąpi spadek nakładów reklamowych u polskich podmiotów. co oznacza spadek wpływów budżetowych z podatku VAT. Projekt jest zatem chybionym pomysłem. Wzmocnienia Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz nowo utworzonego Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów, należy szukać gdzie indziej. Może warto poważnie zająć się podatkiem cyfrowym i poszukać środków finansowych tam, gdzie one rzeczywiście są – u gigantów technologicznych, którzy – w odróżnieniu od krajowych firm – nie odprowadzają podatków w Polsce.

                Zarząd Izby Wydawców Prasy
                Warszawa, 3 lutego 2021 r.
                Dla dociekliwych - IWP zrzesza, owszem, Bauera, Ringiera, Agorę. Fratrię i PAP też. I całą masę jakichś Przeglądów Konińskich itp. Choć zarząd raczej z mainstreamu. Po przejrzeniu aktualności - krytykują rząd, ale współpracują też z Min. Kultury. Po reakcji Mosbacher na propozycję podatku cyfrowego, prezes IWP (chyba poprzedni) publikował w Rzepie polemikę w podobnym tonie co powyżej.

                podkreślenia moje
                Ostatnio edytowany przez bloniaq; [ARG:4 UNDEFINED].
                Nie dotykaj forum, bo cię curva zmiecie z planszy
                -------------
                Jedynie prawda jest ciekawa

                Józef Mackiewicz

                Komentarz


                • Dla mnie to jest po prostu polityczna przepychanka w walce o repolonizację mediów jaką prowadzi PiS.

                  Płacze koncernów medialnych o to, że będą musiały zapłacić podatek mnie śmieszą.
                  ZAWSZE za wszystkie podatki płaci ten, który jest na końcu łańcucha pokarmowego - czyli tzw "zwykły Kowalski". Władza może dowalić podatkiem marketom - zapłaci Kowalski bo podniosą ceny. Może dowalić bankom - zapłaci i tak Kowalski bo podniosą opłaty i prowizje. Może dowalić elektrowniom - zapłaci Kowalski w rachunku. I tak dalej...

                  Tutaj będzie tak samo - te koncerny i tak w ten czy inny sposób przerzucą te koszty na Kowalskiego. Zawsze tak jest.

                  Komentarz


                  • Całe to rozwiązanie to klasyczny PiS: co innego na sztandarach (lub w powerpoincie), co innego w realizacji. Przekaz do elektoratu idzie, a znaczna część wyborców nie poświęci nawet chwili, aby choć trochę zgłębić temat, o zrozumieniu nie wspominając.
                    Firmy takie jak google czy facebook znajdą sposób na obejście lub znaczne ograniczenie podatku w części stosując optymalizację podatkową a w części przerzucając koszty na reklamodawców (a ostatecznie na końcowego konsumenta). Discovery, Polsat czy Agora zrobią to samo, tylko w nieco mniejszym stopniu. Zapłacą mali. Za 2-3 lata nikt nie sprawdzi ile z szacowanych wpływów faktycznie trafiło do budżetu, bo będą inne tematy.
                    Jedyne rozwiązanie to wprowadzenie takiego podatku / opłaty na poziomie całej UE. Tylko, że europejska biurokracja procesowałaby taki pomysł przez dobrych kilka lat.
                    Argumenty, że takie same rozwiązania obowiązują w Niemczech, we Włoszech czy Francji są tyle samo warte co banialuki, że w Niemczech z automatu następuje przyjęcie mandatu. O Węgrach celowo nie wspominam, bo to inna bajka.

                    Komentarz


                    • Ziemkiewicz: Miara się przebrała! Polacy wyjdą na barykady

                      Rafał Ziemkiewicz / Źródło: PAP / Andrzej Rybczyński
                      Publicysta "Do Rzeczy" skomentował spór wokół tzw. podatku od reklam. W środę wiele mediów w Polsce przestało nadawać audycje i publikować informacje.

                      Akcja protestacyjna części mediów dotyczy projektu ustawy o składce reklamowej. Rządzący przekonują, że zawarte w ustawie rozwiązania miałyby służyć pozyskaniu dodatkowych środków, które posłużą zapobieganiu długofalowym zdrowotnym, gospodarczym i społecznym skutkom pandemii COVID-19. Ich źródłem mają być składki od reklamy w Internecie oraz mediów tradycyjnych.
                      "Pandemia SARS CoV-2 dotyka społeczeństwo Polski w wielu sferach życia. Jej konsekwencje zdrowotne, społeczne i gospodarcze odczuwane będą długofalowo. Najbliższe miesiące i lata, będą wymagały wzmożonych działań niwelujących skutki pandemii. W związku z długofalowymi konsekwencjami pojawienia się i rozprzestrzeniania wirusa SARS CoV-2 oraz jego wpływem na zdrowie społeczeństwa ustawodawca widzi konieczność wprowadzania szczególnych rozwiązań, ułatwiających podejmowanie działań minimalizujących jego skutki dla zdrowia publicznego" – czytamy w uzasadnieniu projektu.
                      Według wielu redakcji to próba finansowego uderzenia w "wolne media", co ma docelowo osłabić ich siłę i niezależność.
                      Sprawę skomentował Rafał A. Ziemkiewicz. "Polacy wiele mogą znieść, powiem Wam, ale tego, że TVN-Discovery miałoby od swych miliardowych przychodów zapłacić 170 milionów pln, zamiast jak dotąd kilkadziesiąt tysięcy, to tego już nie zniosą. Miara się przebrała! Wyjdą na barykady jak w banku, z ambasadorem USA czy bez!" – stwierdza ironicznie publicysta" Do Rzeczy".

                      Na co zostaną przeznaczone pieniądze? Trzy fundusze

                      Środki ze składek mają trafić na trzy fundusze. 50 proc. z nich zasili Narodowy Fundusz Zdrowia. Część pieniędzy - 35 proc. - trafi do nowo utworzonego Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Celem jego działania będzie m.in. promowanie dziedzictwa narodowego, dorobku kulturalnego i sportowego; wspieranie badań na temat mediów; podnoszenie poziomu wiedzy społeczeństwa na temat zagrożeń w mediach cyfrowych, a także wspieranie rozwoju radiofonii i kinematografii.

                      "Oznacza to, że część wpływów ze składek od największych dystrybutorów reklam wróci do mediów, które podejmą się m. in. realizacji szczególnie istotnych społecznie projektów np. w zakresie edukacji czy przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu oraz informowania o zagrożeniach w cyberprzestrzeni. Dzięki temu wzrośnie liczba projektów medialnych realizowanych w kraju, na potrzeby polskiego odbiorcy" – wskazują rządzący.

                      Ostatnie 15 proc. przychodu ze składek zostanie skierowanych do Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków. W uzasadnieniu projektu przypomniano, że Fundusz ten finansuje wykonywanie prac konserwatorskich lub restauratorskich oraz robót budowlanych przy zabytkach. Jak wskazano, dodatkowe finansowanie ma przyczynić się do wzrostu atrakcyjności turystycznej miejscowości o niewykorzystanym i nieujawnionym potencjale turystycznym.
                      Ile wyniesie podatek? Różne stawki i progi

                      Nowym podatkiem objęte mają być zarówno media tradycyjne, jak telewizja, prasa i radio, ale również serwisy internetowe oraz kina i firmy oferujące zewnętrzne nośniki reklam.

                      Od wpływów z reklam w telewizji, radiu, kinach i na outdoorze powyżej 1 mln zł będą obowiązywać następujące stawki:
                      • 7,5 proc. od wpływów do 50 mln zł (po przekroczeniu progu wynoszącego 1 mln zł),
                      • 10 proc. od wpływów powyżej 50 mln zł.
                      Inaczej będą wyglądały stawki w przypadku reklam towarów kwalifikowanych, a więc takich jak produkty medyczne, lecznicze, suplementy diety czy napoje słodzone:
                      • 10 proc. od wpływów do 50 mln zł (bez żadnego dolnego progu),
                      • 15 proc. od wpływów powyżej 50 mln zł.
                      Prasa

                      Jeśli zaś chodzi o prasę, stawki mają prezentować się następująco:
                      • 2 proc. od wpływów do 30 mln zł (powyżej progu 15 mln zł),
                      • 6 proc. od wpływów powyżej 30 mln zł.
                      Za wpływy z reklam towarów kwalifikowanych stawki wyniosą:
                      • 4 proc. od wpływów do 30 mln zł,
                      • 12 proc. od wpływów powyżej 30 mln zł.
                      Internet

                      W przypadku reklam w internecie, do uiszczenia opłaty zobowiązane będą podmioty, które w ubiegłym roku obrotowych na całym świecie zanotowały ponad 750 mln euro wpływów, a w Polsce - powyżej 5 mln euro przychodów z reklam internetowych. Tu konieczne będzie spelnienie obu warunków. Stawka ma wynieść 5 proc. Podatek będzie naliczany jedynie od przychodów z reklam, które zostały wyświetlone użytkownikom w Polsce.

                      Rządzący szacują, że wpływy ze składki od reklam w 2022 roku mogą wynieść około 800 mln zł. Nowy podatek ma wejść w życie z początkiem lipca.
                      https://dorzeczy.pl/kraj/172129/ziem...-barykady.html




                      Komentarz


                      • No cóż. Jak wiadomo nie od dziś, obóz PiS potrafi pisać świetne ustawy, które precyzyjnie i bezkompromisowo realizują założone cele. Co potwierdzają liczne przykłady. Spoglądajmy więc w przyszłość z optymizmem.
                        Ostatnio edytowany przez bloniaq; [ARG:4 UNDEFINED].
                        Nie dotykaj forum, bo cię curva zmiecie z planszy
                        -------------
                        Jedynie prawda jest ciekawa

                        Józef Mackiewicz

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez bloniaq Zobacz posta
                          No cóż. Jak wiadomo nie od dziś, obóz PiS potrafi pisać świetne ustawy, które precyzyjnie i bezkompromisowo realizują założone cele. Co potwierdzają liczne przykłady. Spoglądajmy więc w przyszłość z optymizmem.
                          W przeszłość takoż:
                          https://twitter.com/JacekPiekara/sta...912180224?s=19
                          "Lecz przyjdą czasy, że te kutasy będą przed nami na baczność stać,
                          Ręka nie zadrży jak liść osiki, gdy będziem w głupie mordy prać.
                          Więc pijmy zdrowie szwoleżerowie niech smutki zginą w rozbitym szkle,
                          Gdy nas nie będzie nikt się nie dowie czy dobrze było nam czy źle.
                          "
                          Janusz Waluś - czekaMY!

                          Komentarz


                          • Do czasu kiedy ktoś (ani chybi wybrany przez pewnego forumowicza) nie napisze idealnej ustawy, która z jednej strony zawierała by normy generalne, a z drugiej poradziłaby sobie z każdym indywidualnym przypadkiem to WARA od TefVałeN
                            Lieber tot als rot!!

                            Komentarz


                            • Zobaczymy jaka będzie mądrość etapu, jak, nie daj Boże, po następnych wyborach jakiś Hołownia zarządzi Morzeła2 w wykonaniu AMS za pieniądze Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.

                              Może idealne ustawy nie leżą w rejonach "uregulujmy wszystko miarką"? Czy pewien forumowicz o tym kiedyś myślał, czy jak pisze, że tak, polskie prawo jest zbyt skomplikowane, to takie powiedzonko po prostu?

                              Pytanie do admiratorów projektu: jaki konkretnie mechanizm zawarty w tym projekcie sprawia, ze tym razem TVN nie wyprowadzi zysków za granicę?

                              wrzucam jako ciekawostkę:


                              Zdaję się, że dziś w sejmie dyskusja nad ustawą akcyzową, o której oczywiście będzie ożywiona dyskusja w mediach.
                              Ostatnio edytowany przez bloniaq; [ARG:4 UNDEFINED].
                              Nie dotykaj forum, bo cię curva zmiecie z planszy
                              -------------
                              Jedynie prawda jest ciekawa

                              Józef Mackiewicz

                              Komentarz


                              • Jeżeli administracja skarbowa uważa, że TVN zaniża podstawę opodatkowania, aby nie płacić podatków ma wystarczająco dużo narzędzi, aby to.wyjasnic i podatek, mówiąc kolokwialnie, dowalić. Są MDRy, jest transfer pricing. To wszystko można skontrolować i zakwestionować. Można także zastosować kks i pociągnąć do odpowiedzialności członków zarządu i osoby podpisujące się pod zeznaniami podatkowymi. Aby wyegzekwować płatność podatków nie trzeba ustanawiać nowych podatków.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X