Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Polityka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kupno Suchoja to była jedna z pośrednich przyczyn upadku firmy, ale nigdzie nie napisałem, że stało się to już po nacjonalizacji firmy.

    Żeby nie było tak ciekawie to niedoszła prywatyzacja LOT-u też przyniosła straty sięgające kilkuset mln zł.
    Ostatnio edytowany przez midzi; 23991.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez midzi Zobacz posta
      Żeby nie było tak ciekawie to niedoszła prywatyzacja LOT-u też przyniosła straty sięgające kilkuset mln zł.
      A to jakaś nowość? LOT przynosi straty co roku, dla przykładu za rok 2011 145,5 mln zł. Tylko, że prywatyzacja bądź przejęcie LOTu przez zagraniczne linie np. Turkish, będzie jak manna z niebia.
      A ja, jeżely Pan pozwoly, z przyjemnością

      Komentarz


      • Porównując to jednak z tym ile my-obywatele wrzucamy rokrocznie w kolej, czy przewozy drogowe są to grosze i śmieszne pieniądze

        Komentarz


        • No tak, bo zamiast zrobić coś by w końcu LOT wyszedł na prostą to lepiej stwierdzić, że na kolej i drogi wydaje się więcej i dlatego setki milionów strat LO można obsrać?
          A ja, jeżely Pan pozwoly, z przyjemnością

          Komentarz


          • Porównując zasięg i liczbę osób wożonych przez LOT pieniądze przestają być groszami
            Podstawą materialną narodu jest ziemia, przemysł i handel. Kto ziemię, przemysł i handel oddaje w ręce cudzoziemców, ten sprzedaje narodowość swoją, ten zdradza swój naród.

            Komentarz


            • Generalnie jestem zwolennikiem prywatyzacji LOT-u, ale to co się słyszy od kilku miesięcy nie nastraja pozytywnie. Nie liczyłbym, że Turcy zostaną cudotwórcami i przywiozą nam znad Morza Czarnego furę pieniędzy.

              Komentarz


              • prywatyzacja oznacza w przypadku LOT jego zawinięcie się z rynku, w najlepszym wypadku ograniczenie jego roli do przewoźnika krajowego (z jakimś małym % w regionie)

                za deficytowość LOT odpowiedzialne jest jego kierownictwo, ale czego się spodziwać po firmie której szefem rady nadzorczej był Bartoszewski

                natomiast sam przewóz lotniczy ma się z definicji nijak do transportu drogowego, czy tam kolejowego.
                a to, że są one deficytowe, jest właśnie spowodowane niedoinwestowaniem iich infrastruktury.
                jak w coś nie inwestujesz przez ponad 30 lat (konkretnie mówię o kolejowym) to ciężko się spodziewać, że nagle będziesz z tego generował zyski.
                Lieber tot als rot!!

                Komentarz


                • Zamieszczone przez TNTP Zobacz posta
                  a to, że są one deficytowe, jest właśnie spowodowane niedoinwestowaniem iich infrastruktury.
                  jak w coś nie inwestujesz przez ponad 30 lat (konkretnie mówię o kolejowym) to ciężko się spodziewać, że nagle będziesz z tego generował zyski.


                  Polecam!

                  Komentarz


                  • jeszcze nie kupiłem URze, a internetowo nie mam dostępu
                    jakie są główne tezy tego artykułu??

                    dla mnie to sytuacja na kolei jest idealnym podsumowaniem mojej tezy, iż im większy burdel, tym osoby decyzyjne mają większy interes w utrwaleniu takiego stanu rzeczy.
                    duży syf = duże możliwości przekrętów
                    najlepszym tego przykładem jest podział PKP na 60 spółek.

                    Wszystko to powoduje, że koszty jakiejkolwiek modernizacji są mega zawyżone i w sumie nic dziwnego, że państwa nie stać na te miliardowe wydatki, które są jednakże konieczne, bo bez nich w przeciągu 10-15lat, to wszystko się pierdolnie (oczywiście poza głównymi szlakami komunikacyjnymi - międzynarodowymi, bo te z musu to są modernizowane)
                    Ostatnio edytowany przez TNTP; 12812.
                    Lieber tot als rot!!

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez TNTP Zobacz posta
                      jakie są główne tezy tego artykułu??
                      Burdel, nic nie działa, wszystko stare, w przeciągu lat 2007-2011 wykorzystali 1% ze środków UE i że przy tym tempie modernizacji skończą za 270 lat

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez TNTP Zobacz posta
                        prywatyzacja oznacza w przypadku LOT jego zawinięcie się z rynku, w najlepszym wypadku ograniczenie jego roli do przewoźnika krajowego (z jakimś małym % w regionie)

                        No tu akurat się nie zgodzę. Wszystko zależy tak naprawdę kto by przejął LOT. Gdyby to była np. grupa Lufthansy to w takim wypadku scenariusz jak najbardziej prawdopodobny. Air France tak samo. Ale jeśli chodzi o taki Turkish albo Air China (bo takie plotki też już się pojawiały) to wtedy wyglądałoby to inaczej. Kebaby mają głównie rynek nastawiony na Azję, z połączeniami za Ocean u nich kiepsko. O wiele lepiej wygląda siatką połączeń i przesiadek mając taki hub jak Warszawa.

                        Zamieszczone przez TNTP Zobacz posta
                        za deficytowość LOT odpowiedzialne jest jego kierownictwo, ale czego się spodziwać po firmie której szefem rady nadzorczej był Bartoszewski
                        Kolejny + prywatyzacji, bo tam ciągle jest kolesiostwo

                        Kiedyś LOTem zarządzał niejaki Litwiński. A czym zasłynął? Był jedną z osób, które doprowadziły do upadki starego Swissaira. Tu się nic nie zmienia nadal
                        Ostatnio edytowany przez ormo; 10278.
                        A ja, jeżely Pan pozwoly, z przyjemnością

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez midzi Zobacz posta
                          Porównując to jednak z tym ile my-obywatele wrzucamy rokrocznie w kolej, czy przewozy drogowe są to grosze i śmieszne pieniądze
                          Hehehe , obywatele Szwajcarii tez wrzucaja rokrocznie w kolej , i Niemcy tez a nawet Amerykanie......

                          Teza , ze koleje i w ogole transport publiczny to glowna bolaczka POlski jest nieco przestarzala - zwlaszcza gdy benzyna jest droga, hehehehe .


                          LOT byl do tej pory w grupie Lufthansy - czyli zostaja juz tylko Turcy ..... polaczenia z Nowym Jorkiem odbywaja sie juz tylko 3 razy w tygodniu . W sezonie letnim maja byc cztery POdobno .
                          Ostatnio edytowany przez trendyOrca; 54158.

                          Komentarz


                          • akurat co do Niemiec to nie trafiłeś, Deutche Bahn wykazuje zyski. Można?

                            Problemem PKP jest podział na kilkadziesiąt różnych spółek, które wzajemnie świadczą sobie usługi, co generuje ogromne koszty, papierologię itp. Nie mówiąc już że każda ze spółek ma swojego prezesa, zarząd itp

                            Komentarz


                            • Mialem na mysli to, ze jak transport publiczny w Niemczech potrzebowal dotacji to je dostal.

                              Niemieckie koleje wlasnie konczyly proces zjednoczenia bo podzial na spolki sie nie sprawdzil gdy wlasnie w Polsce postanowiono wydzielic z PKP sto spolek swiadczacych sobie uslugi .....co mialo zaowocowac A. obnizeniem cen B. podniesieniem poziomu uslug C. i w ogole znane bla bla bla o prywatyzacji .

                              Gdy American Airlines wystapilo pare miesiecy temu o ochrone przed bankructwem zaczeto przebakiwac- nawet w Wall Street Journal -, ze w takiej sytacji przydalby sie w Stanach narodowy przewoznik jakim byl PanAm ......hehehe

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez hasor Zobacz posta
                                Problemem PKP jest podział na kilkadziesiąt różnych spółek, które wzajemnie świadczą sobie usługi, co generuje ogromne koszty, papierologię itp. Nie mówiąc już że każda ze spółek ma swojego prezesa, zarząd itp
                                Podział na wiele spółek(zbyt wiele) jest jednym z problemów, ale tylko jednym z wielu. Największym oprócz bałaganu(który może być zarówno przy rozdrobnieniu na wiele podmiotów jak i przy skonsolidowaniu) jest infrastruktura.

                                No, ale jak wcześniej mówiłem - polecam tekst Majewskiego i Reszki. W necie powinniśmy znaleźć również wiele innych ekspertyz na ten temat..

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X