Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Polityka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Piknik - senator Zobacz posta

    Co do kolei. Sprywatyzować dziadostwo. Nie dość że ten moloch, choć podzielony na spółki to jednak całościowo kontrolowany, jest niereformowalny. Z tego gówna bata nie ukręcisz. Niech padnie, to może na zgliszczach powstanie coś normalnego.
    Sprywatyzować mówisz, najlepiej oddać dla DB lub SNCF. A od kiedy koleje niemieckie, francuzkie czy brytyjskie są prywatne? Sprzedaż państwowej firmy drugiej państwowej ale zagranicznej nazywasz prywatyzacją, typowy lewacki bełkot.
    Za długo w naszym kraju żyję by nie zauważyć, że przy każdej sprzedaży polskich firm jest tak samo. Najpierw robi się burdel, dzieli na setki spółeczek, doprowadza jak to napisałeś do zgliszczy by "sprzedać" zagranicznej państwowej firmie.
    Jeśli w innych krajach jest możliwe zarządzanie państwowymi przedsiębiorstwami a u nas nie, to wina jest tylko i wyłącznie rządzących.
    Kraje o doświadczonych demokracjach wiedzą, że pewne dzidziny państwa muszą być nadzorowane przez nich. Ani Francuz, Niemiec, Anglik, Holender i inni nie oddadzą zagranicznym inwestorm przemysłu energetycznego, paliwowego, transportu. Trzeba uczyć się od nich.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez gizo Zobacz posta
      Sprzedaż państwowej firmy drugiej państwowej ale zagranicznej nazywasz prywatyzacją, typowy lewacki bełkot.
      Technicznie rzecz biorąc jest to prywatyzacja, bo rząd francuski czy niemiecki ma w Polsce do gadania tyle samo co i ja gdybym był właścicielem. Inna sprawa czy to tak samo korzystne, jak sprywatyzowanie tego przez sprzedaż jakiemuś zwykłemu przedsiębiorcy...
      Nie dotykaj forum, bo cię curva zmiecie z planszy
      -------------
      Jedynie prawda jest ciekawa

      Józef Mackiewicz

      Komentarz


      • Zamieszczone przez gizo Zobacz posta
        Sprzedaż państwowej firmy drugiej państwowej ale zagranicznej nazywasz prywatyzacją, typowy lewacki bełkot.
        przeczytaj co napisałem jeszcze raz i przeproś.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez bloniaq Zobacz posta
          Technicznie rzecz biorąc jest to prywatyzacja, bo rząd francuski czy niemiecki ma w Polsce do gadania tyle samo co i ja gdybym był właścicielem. Inna sprawa czy to tak samo korzystne, jak sprywatyzowanie tego przez sprzedaż jakiemuś zwykłemu przedsiębiorcy...
          Nie nie jest to prywatyzacja. DB, czy tam SNCF to nie podmioty prywatne, tylko państwowe. Tak samo jakby KGHM kupił PKP to nie byłaby to prywatyzacja.
          Lieber tot als rot!!

          Komentarz


          • Zamieszczone przez gizo Zobacz posta
            Sprywatyzować mówisz, najlepiej oddać dla DB lub SNCF. A od kiedy koleje niemieckie, francuzkie czy brytyjskie są prywatne? Sprzedaż państwowej firmy drugiej państwowej ale zagranicznej nazywasz prywatyzacją, typowy lewacki bełkot.
            Za długo w naszym kraju żyję by nie zauważyć, że przy każdej sprzedaży polskich firm jest tak samo. Najpierw robi się burdel, dzieli na setki spółeczek, doprowadza jak to napisałeś do zgliszczy by "sprzedać" zagranicznej państwowej firmie.
            Jeśli w innych krajach jest możliwe zarządzanie państwowymi przedsiębiorstwami a u nas nie, to wina jest tylko i wyłącznie rządzących.
            Kraje o doświadczonych demokracjach wiedzą, że pewne dzidziny państwa muszą być nadzorowane przez nich. Ani Francuz, Niemiec, Anglik, Holender i inni nie oddadzą zagranicznym inwestorm przemysłu energetycznego, paliwowego, transportu. Trzeba uczyć się od nich.
            Ciężko porównywać naszą kolej do kolei na zachodzie. Gdzie Rzym, a gdzie Krym? Na Zachodzie wszystko jest inne i małpowanie ich rozwiązań do niczego dobrego nie prowadzi, co świetnie widać w Polsce od ponad 20 lat. I niczego się od nich uczyć nie trzeba. Można samemu wymyślić rozwiązanie, które będzie pasować do naszych warunków.

            Z tego co wiem, to w żadnym kraju Zachodnim kolej nie jest dochodowa. A na pewno nie jest we Francji. Ale Francuzów stać na utrzymywanie tego całego biznesu. I to mimo tego, że bilety są tu drogie nawet z punktu widzenia tubylców.

            Na początek, trzeba by wpuścić na tory na szeroką skalę przewoźników prywatnych. Powinno być jak z drogami. Tory są państwowe, ale jeździć może każdy. Tak jak można kupić busa i zacząć wozić ludzi, tak powinna być możliwość kupienia sobie lokomotywy, wagonów i rozpoczęcie działalności przewozowej na torach. Oczywiście jest to przykład uproszczony, bo pociąg i jego utrzymanie swoje kosztuje, więc byle prywaciarz tego nie zrobi.

            Jedyne co w moim mniemaniu powinno być w 100% państwowe to infrastruktura. Bo tego nikomu pod żadnym pozorem nie powinno się oddawać.

            Ale czy PKP jako takie powinno się ostać? Nie wiem szczerze mówiąc ... . Gdyby wytrzymało konkurencję z liniami prywatnymi, to proszę bardzo. Jeśli nie, to trudno! Skoro transport drogowy opiera się o sektor prywatny, to czemu nie ma być tak samo z kolejowym? PKP mogło by pozostać tylko w jakiejś bardzo okrojonej formie, w celu wykonywania zadań specjalnych, jak przewożenie wojska itp.
            Ostatnio edytowany przez SPQR; [ARG:4 UNDEFINED].


            UB, SB, FB - co następne?

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Piknik - senator Zobacz posta
              przeczytaj co napisałem jeszcze raz i przeproś.
              Najpierw ty się tego naucz.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Piknik - senator Zobacz posta
                zagranicznych wpuściłby na nasze tory dla konkurencji
                za późno, takie coś już jest

                Zamieszczone przez Piknik - senator Zobacz posta
                a sprzedał/oddał w ręce samorządów Regionalkę. Przykłady trójmiejsckiej SKM czy Warszawskiej Kolei pokazują że dobrze to działa.
                Ale takie coś, też już przecież jest, dziwnym trafem samorządy nie wykazują większej woli odnośnie przejęcia przewozów regionalnych - brak środków.

                Zamieszczone przez Piknik - senator Zobacz posta
                InterCity i Cargo sprywatyzowałbym przez gielde. KIedyś CTL chciał coś uszczknąć, ale mu nie dali. teraz chyba sami zostali wchłonięci przez DB.
                Ale w żaden sposób, nie rozwiązuje to problemu PKP, który sprowadza się do tragicznego poziomu infrastruktury kolejowej, a nie do tego kto będzie właścicielem pociągu x, a kto y (bo do tego sprowadzałaby się prywatyzacja Intercity).

                Albo kolej dostanie większe $ z budżetu (co za różnica, czy rządowego, czy samorządowego), albo cała pójdzie się *****, bo ostatnie większe inwestycje kolejowe pamiętają Gierka...Gomułkę....Hitlera.

                Pomysł prywatyzacji PKP poprzez sprzedanie jej obcemu państwu jest , szkoda, że nie było takich mędrców w 1939 roku, zamiast oddawać Niemcom korytarz, mogliśmy go przecież sprzedać.
                Lieber tot als rot!!

                Komentarz


                • te, Piknik - senator a może zamiast bredzić o swoich wyimaginowanych koncepcjach na temat PKP i jej tragicznego stanu pochwalisz się ile Twój rząd miał do wyjęcia z UE na kolej w Polsce i jej infrastrukturę i ile wyjął dzięki swojej "pracowitości" ?

                  myslę,że te dane zamkną raz a dobrze całą Waszą dyskusję na temat niedoinwestowania PKP
                  ...ta ziemia do Polski należy
                  choć Polska daleko jest stąd,
                  bo wolność krzyżami się mierzy
                  historia ten jeden ma błąd!!!!

                  Better Dead Than Red!!!

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez AK47 Zobacz posta
                    Na początek, trzeba by wpuścić na tory na szeroką skalę przewoźników prywatnych. Powinno być jak z drogami. Tory są państwowe, ale jeździć może każdy. Tak jak można kupić busa i zacząć wozić ludzi, tak powinna być możliwość kupienia sobie lokomotywy, wagonów i rozpoczęcie działalności przewozowej na torach.
                    Porównanie busa, do lokomotywy i wagonów jest bez sensu. Kolej ma zupełnie inną przepustowość jak droga, stąd ruch taboru kolejowego, musi być odgórnie kontrolowany.
                    Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ktokolwiek (choćby Ty) otworzył firmę, która zajmuje się przewozem kolejowym -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewo%...ejowi_w_Polsce
                    Lieber tot als rot!!

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez TNTP Zobacz posta
                      Nie nie jest to prywatyzacja. DB, czy tam SNCF to nie podmioty prywatne, tylko państwowe. Tak samo jakby KGHM kupił PKP to nie byłaby to prywatyzacja.
                      Gdyby kupił to KGHM, to Minister Skarbu, czyli nadzorca KGHMu może spowodować przegłosowanie przez własną partię innego, korzystniejszego prawa. Natomiast jeśli koleje niemieckie wykupią PKP, ich nadzorca - ichni minister już takiej opcji (przynajmniej w teorii) nie ma. Na tym polega różnica między jednym a drugim.

                      Twój argument nie przekonał mnie. Czym jeszcze, technicznie, SNCF różniłby się od dajmy na to Waltera, poza tym, że jedno nazywa się podmiot państwowy, a drugie prywatny.
                      Nie dotykaj forum, bo cię curva zmiecie z planszy
                      -------------
                      Jedynie prawda jest ciekawa

                      Józef Mackiewicz

                      Komentarz


                      • o czym wy pier.do.licie?

                        "Do końca 2010 r. PKP PLK SA w ramach Programu wydatkowała ok. 0,55 mld zł. Na lata 2011-2014 do wykorzystania pozostało ok. 20,75 mld zł"

                        Ludzie - oni wykorzystali a raczej mają zamiar bo w słowo "wykorzystali" wliczając też "prace zaplanowane" 6% srodków z UE.

                        SZESC K.UR.WA PROCENT!!!

                        a Wy bredzicie o biedzie na PKP

                        to tak jakby mąż do domu przynosił na jedzenie 10 tysiecy co miesiąc a dzieci wpier.dal.ały chleb ze smalcem bo mama nie umie kupowac w sklepie - no to dzieci wina do cholery?
                        ...ta ziemia do Polski należy
                        choć Polska daleko jest stąd,
                        bo wolność krzyżami się mierzy
                        historia ten jeden ma błąd!!!!

                        Better Dead Than Red!!!

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez TNTP Zobacz posta
                          Porównanie busa, do lokomotywy i wagonów jest bez sensu. Kolej ma zupełnie inną przepustowość jak droga, stąd ruch taboru kolejowego, musi być odgórnie kontrolowany.
                          Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ktokolwiek (choćby Ty) otworzył firmę, która zajmuje się przewozem kolejowym -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewo%...ejowi_w_Polsce
                          Ja się w technikalia nie wdaję, ale myślę, że jest to jak najbardziej do zrobienia. Co za różnica, czy kontrolujemy ruch pociągów prywatnych, czy państwowych?

                          Wydaje mi się, że jest to możliwość czysto teoretyczna. Trzeba by się wgryźć w przepisy gdzie jest haczyk i czemu się to nikomu nie opłaca.

                          Jakiegoś rozwiązania trzeba szukać. Albo pogodzić się z tym jak jest. W takiej formie jak teraz PKP zawsze będzie przynoszącym straty, niegospodarnym, fatalnie funkcjonującym kombinatem w którym rządzić będą kolesie i kolesie kolesiów aktualnego rządu.


                          UB, SB, FB - co następne?

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez AK47 Zobacz posta
                            Albo pogodzić się z tym jak jest. W takiej formie jak teraz PKP zawsze będzie przynoszącym straty, niegospodarnym, fatalnie funkcjonującym kombinatem w którym rządzić będą kolesie i kolesie kolesiów aktualnego rządu.
                            Kolej jest dotowana na całym świecie. A to,że u nas wykorzystuje się znikomy procent dotacji to inna sprawa.

                            Poza tym prywatyzacja to nie lada gratka - kolej to przede wszystkim oprócz torów NIERUCHOMOŚCI.

                            Komus opłaca sie dołowac to przedsiebiorstwo bo na jego prywatyzacji to dopiero pójdzie kasa,że ho-ho. Wszystkie banki i inne huty mogą się schowac. Patrz troche dalej niz ci TVN i Gazietka mówią.
                            ...ta ziemia do Polski należy
                            choć Polska daleko jest stąd,
                            bo wolność krzyżami się mierzy
                            historia ten jeden ma błąd!!!!

                            Better Dead Than Red!!!

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez bloniaq Zobacz posta
                              Gdyby kupił to KGHM, to Minister Skarbu, czyli nadzorca KGHMu może spowodować przegłosowanie przez własną partię innego, korzystniejszego prawa.
                              Ale jakiego korzystniejszego prawa??
                              Jak ktoś jest właścicielem to przede wszystkim ma możliwości związane z prawem własności, czyli będąc właścicielem infrastruktury kolejowej, jak będzie chciał, to dajmy na to będzie mógł przetopić wszystkie tory kolejowe. W przypadku monopolu - a właściciel infrastruktury będzie z automatu monopolistą rola wsparcia państwa jest marginalna.
                              Lieber tot als rot!!

                              Komentarz


                              • aha - jeszcze jedno.

                                Jak ten PKP taki biedny i rządowi na nim zależy to dlaczego KE już dwukrotnie stawiała veto wobec zabrania przez rząd polski 1,2 mld (tak, tak - miliarda) euro z inwestycji kolejowych ?

                                we wrzesniu kolejna , trzecia tura - znów rząd PO idzie na wojnę z Bruksela bo chce dostać zielone światło na odebralnie ponad miliarda euro polskim kolejom.

                                Przeciez to paranoja. Najlepsze,że od dwóch dni nie słyszałem o tym słowa w zasranym mainstreamie, który non stop nawija o związkowcach co chcą 120 złotych podwyżki Wodę Wam z mózgu robią a Wy macie czas na brednie o prywatnych kolejach ale na 5 minut sprawdzenia podstawowych faktów w necie już go nie starcza
                                ...ta ziemia do Polski należy
                                choć Polska daleko jest stąd,
                                bo wolność krzyżami się mierzy
                                historia ten jeden ma błąd!!!!

                                Better Dead Than Red!!!

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X