Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Polityka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • A jak to jest,ze Lukoil przebija nawet neste z 15gr na paliwie,a gaz maja tanszy nawet o 20gr w stosunku do Orlenow,Shell'ow itd? Czy to wynik tylko tego,ze to rosyjska firma?

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Wojtek.. Zobacz posta
      A jak to jest,ze Lukoil przebija nawet neste z 15gr na paliwie,a gaz maja tanszy nawet o 20gr w stosunku do Orlenow,Shell'ow itd? Czy to wynik tylko tego,ze to rosyjska firma?
      może tego, że mają "swoje" paliwo ze "swoich" rafinerii, więc po drodze im odpada jakieś ogniwo?
      inna sprawa to jakość paliwa, ale osobiście nie miałem nigdy złych doświadczeń.

      Komentarz


      • Orlen tez ma swoje rafinerie z tego co wiem,wiec dziwne to,ze zagranieczne paliwo omijaja jakies podatki.Chyba ,ze rzeczywiscie to tylko ciecia przy "produkcji". I tak to jedna wielka mafia. Podwyzszaja a Polacy sie z tym godza.Ponarzekaja ale i tak placa...

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Wojtek.. Zobacz posta
          I tak to jedna wielka mafia.
          nie rafinerie człwieku. Kiedyś widziałem dobre zestawienie Polska - USA, dwa słupki z ceną za litr paliwa. Cena surowca, produkcji, dystrybucji - ten sam poziom. Słupki zaczynają się dramatycznie rozjeżdżać, gdy zaczynają się pola "podatki". I tu jest różnica, i tu jest ta mafia.

          Komentarz


          • No ale chyba zaden Orlen czy Shell nie walczy z tymi podatkami-musi im sie to i tak oplacac.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez daimler Zobacz posta
              nie rafinerie człwieku. Kiedyś widziałem dobre zestawienie Polska - USA, dwa słupki z ceną za litr paliwa. Cena surowca, produkcji, dystrybucji - ten sam poziom. Słupki zaczynają się dramatycznie rozjeżdżać, gdy zaczynają się pola "podatki". I tu jest różnica, i tu jest ta mafia.
              Dla innych, warte analizy: http://szczesniak.pl/1648

              Ostatnio edytowany przez mkr; 1854.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Wojtek.. Zobacz posta
                No ale chyba zaden Orlen czy Shell nie walczy z tymi podatkami-musi im sie to i tak oplacac.
                a po co ma walczyć, skoro Ty i tak zapłacisz? Oni tych podatków nie płacą, tylko Ty.

                Komentarz


                • Zastanawiam się, czy ta kobieta naprawdę wierzy w to co wypisuje?

                  Dawny podział Wschód-Zachód w Europie zastąpiony został przez nowy: Północ-Południe - pisze w dzisiejszym "Washington Post" znana komentatorka Anne Applebaum, żona polskiego ministra spraw zagranicznych Radosława Sikorskiego.
                  Jak wyjaśnia autorka, nie chodzi jej o ściśle geograficzne kryterium. Służy ono raczej jako umowne określenie krajów prowadzących bardziej odpowiedzialną politykę dyscypliny fiskalnej, czyli krajów "Północy", i tych, które wskutek braku tejże łatwiej doprowadzają do deficytu budżetowego i wpadają w zadłużenie ("Południe").

                  "Południe obejmuje te wszystkie kraje, których klasa polityczna nie potrafi zrównoważyć krajowych budżetów, których biurokracje nie są w stanie zmniejszyć swej liczebności i których wyborcy nie nauczyli się aprobować programów oszczędnościowych" - pisze Applebaum.

                  Zalicza do tej grupy: Grecję, Hiszpanię, Portugalię, Włochy, Węgry, Bułgarię i Irlandię. Anglia pod rządami konserwatystów, jak pisze, "zamierza wrócić do Północy", a Francja "balansuje między" Północą a Południem.

                  Polska w grupie krajów "zdyscyplinowanych budżetowo"

                  Do grupy krajów "Północy" publicystka zaliczyła: Niemcy, Polskę, Estonię, Czechy, Słowację i kraje skandynawskie. Charakteryzuje ją przede wszystkim dyscyplina budżetowa - dążenie do minimalizacji deficytu i długu publicznego.

                  Podział nie przebiega według schematu: bogatsi-biedniejsi, ponieważ - jak przyznaje autorka - takie kraje południowej Europy, jak Włochy czy Hiszpania, są znacznie zamożniejsze niż np. Estonia i Słowacja.

                  "Na Północy jednak majątki prywatne rosną mniej więcej w tandemie z sektorem publicznym, podczas gdy dla Południa bardziej typowe jest połączenie dobrobytu w rękach prywatnych z nędzą sektora publicznego" - czytamy w artykule.

                  Przyczyną tej sytuacji jest bowiem większa korupcja aparatu państwowego i większe trudności ze ściąganiem podatków w krajach "Południa".
                  Cyt. "OFMC kradnie przechodniom rowery, robi burdy w sklepach , bije i zaczepia przechodniów!"

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez daimler Zobacz posta
                    może tego, że mają "swoje" paliwo ze "swoich" rafinerii, więc po drodze im odpada jakieś ogniwo?
                    inna sprawa to jakość paliwa, ale osobiście nie miałem nigdy złych doświadczeń.
                    Wydaje mi się ,że to tylko kwestia "walki o klienta".Lukoil teraz stara się zdobyć klienta i go wychować.Stać ich na to ,żeby od litra odjąć 20gr.
                    Cena paliwa często zależy od miejsca gdzie dana stacja sie znajduje.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez daimler Zobacz posta
                      osobiście nie miałem nigdy złych doświadczeń.
                      Mały offtop. Ja niby też nie narzekam, ale zawsze po tankowaniu "do pełna" zeruje sobie licznik, coby sprawdzić ile km przejadę na pełnym baku i Lukoil ex'equo z Orlenem wypadają znacznie gorzej niż np. Neste, Statoil czy BP (różnica ok. 100 km na zbiorniku 45l). Sprawdzałem kilkukrotnie. I co ciekawe, to np. na Orlenie znacznie lepiej w moich testach wypadał zwykły Diesel od DieslaVerva...
                      ...zmartwychwstałe miasto rodzi ludzi nieśmiertelnych...

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez rey Zobacz posta
                        Mały offtop. Ja niby też nie narzekam, ale zawsze po tankowaniu "do pełna" zeruje sobie licznik, coby sprawdzić ile km przejadę na pełnym baku i Lukoil ex'equo z Orlenem wypadają znacznie gorzej niż np. Neste, Statoil czy BP (różnica ok. 100 km na zbiorniku 45l). Sprawdzałem kilkukrotnie. I co ciekawe, to np. na Orlenie znacznie lepiej w moich testach wypadał zwykły Diesel od DieslaVerva...
                        Coś jest na rzeczy.

                        Np. na "kresce" zwykłego paliwa z Orlenu robię około 50 km po mieście, a na tej samej "kresce" Golda ze Statoila 70 km.

                        Co do paliw z Lukoila, to ceny mają korzystne, ale z jakością paliw bywa różnie. Póki jeździłem starą Toyotą to tankowałem u nich regularnie, ale zalać nowy silnik HDi ich ropą... nie dziękuję.


                        UB, SB, FB - co następne?

                        Komentarz


                        • Rośnie poparcie dla Platformy, PiS stoi w miejscu

                          Partia Donalda Tuska może liczyć na poparcie aż 52% badanych w najnowszym sondażu GfK Polonia dla "Rzeczpospolitej". To najlepszy wynik, jaki PO uzyskała w sondażu od czasu katastrofy smoleńskiej.

                          Od ostatniego badania przeprowadzonego 24 sierpnia Platforma zyskała 4 pkt procentowe. Gdyby wyniki najnowszego sondażu potwierdziły się przy urnach wyborczych, zdobyłaby 252 mandaty w sejmie i mogłaby rządzić samodzielnie.

                          Na PiS chce głosować 35% ankietowanych, tyle samo co poprzednio. Z sondażu wynika, że do sejmu dostałoby się też SLD z poparciem 8% (spadek o 1 pkt proc.). Pod progiem wyborczym nadal znajduje się PSL, na które chce głosować 3% badanych (poprzednio 4%).

                          Sondaż przeprowadzono 1-6 września metodą wywiadów ankietowych na próbie 1000 osób.

                          To dopiero Cuda podnoszą podatki, akcyzy a poparcie rośnie

                          PGNiG wnioskuje do URE o 10-proc. podwyżkę cen gazu

                          PGNiG wnioskuje do Urzędu Regulacji Energetyki o 10-procentową podwyżkę cen gazu - poinformował dziennikarzy prezes spółki Michał Szubski.

                          - W bieżących cenach mamy uzasadnienie do tego, by taryfa wzrosła pomiędzy 10 a 15 proc. My wnioskujemy o 10 proc. - powiedział Szubski, potwierdzając doniesienia medialne.

                          PGNiG nie wyklucza, że skieruje do Urzędu Regulacji Energetyki kolejny wniosek taryfowy. - Na przełomie września i października będziemy zapewne składali kolejny wniosek taryfowy, gdyż obecny, który jest rozpatrywany przez URE, jest złożony na dwa miesiące - powiedział Szubski. Prezes nie chciał powiedzieć, czy PGNiG będzie wnioskował o kolejną podwyżkę.

                          Spółka złożyła wniosek o podwyższenie dotychczasowej taryfy gazowej 23 lipca. Jak tłumaczyła, między majem a lipcem kurs dolara wzrósł z ok. 2,8 do ok. 3,3 - 3,4 zł, co wpływa na cenę gazu importowanego, głównie z Rosji. Do tej pory ani PGNiG, ani URE nie ujawniały wysokości wnioskowanej podwyżki. URE na początku sierpnia wysłał do PGNiG wezwanie do uzupełnienia wniosku.

                          Poprzednie negocjacje między PGNiG a URE ws. taryfy trwały blisko cztery miesiące. Taryfę dla gazowej spółki Urząd zatwierdził w połowie maja, podczas gdy wniosek był złożony w lutym. Ustalona w maju taryfa obowiązuje do 30 listopada.

                          W wyniku obowiązującej od 1 czerwca taryfy rachunki odbiorców gazu - jak wyliczył wówczas PGNiG - wzrosły średnio o 3,3 proc. Średni wzrost ceny samego surowca - gazu wysokometanowego - wyniósł ok. 4,8 proc

                          A poparcie dalej rośnie ?

                          Rząd wie, ile chce zarobić, a ile muszą wyłożyć kierowcy?

                          Od 2011 roku przejeżdżający autostradami z Łodzi do Konina i z Katowic do Wrocławia będą zmuszeni ponosić opłaty. Rząd spodziewa się w ten sposób wpływu do budżetu w wysokości około 560 mln rocznie - pisze Rzeczpospolita.

                          Wciąż nie wiadomo jaka będzie wysokość opłat. Ich ustaleniem zajmuje się resort infrastruktury.

                          - Trwają prace nad ustaleniem opłaty maksymalnej. Według niej zostaną wyliczone stawki opłat, które będą pobierane od kierowców, co ma nastąpić do końca tego roku - mówi Teresa Jakutowicz z biura prasowego MI.

                          Oba odcinki autostrad zostały wybudowane za pieniądze z budżetu.

                          Odcinek autostrady A2 z Konina do Strykowa został oddany do użytku w 2006 roku, a odcinek A4 z Wrocławia do Katowic w 2000 roku

                          By Żyło Się Lepiej
                          Ostatnio edytowany przez MAYDAY; 16607.

                          WHY DUCK DONALD

                          W życiu bowiem istnieją rzeczy, o które warto walczyć do samego końca
                          http://www.youtube.com/watch?v=GtRA-...eature=related

                          Komentarz


                          • "Nasz Dziennik" dotarł do ekspertyzy w sprawie umowy gazowej z Rosją, która trafiła na biurko prezydenta na krótko przed katastrofą smoleńską. Gazeta pisze, że dokument przekazany Lechowi Kaczyńskiemu, znany jako raport Naimskiego, był miażdżący dla rządu PO - PSL.

                            Raport Naimskiego mówił, że w rozmowach gazowych z Rosją przegrywamy na wszystkich siedmiu płaszczyznach negocjacji. Polska zgodziła się np. na osłabienie swojej pozycji w organach zarządzających polsko-rosyjską spółką EuRoPol Gaz. Wielką porażką było też dobrowolne zrzeczenie się przez EuRoPol Gaz egzekucji od Gazpromu roszczeń za tranzyt gazu w 2006 roku, w wysokości 25 mln dolarów, które rosyjskiej spółce nakazał zapłacić moskiewski sąd arbitrażowy (faktyczne długi Gazpromu były kilka razy wyższe).

                            W konsekwencji tego stracono możliwość ubiegania się o wypłacenie przez Gazprom kolejnych, większych już roszczeń, tym razem za lata 2007-2009. Gazprom utrzymał także pozycję monopolisty w dostawach dla PGNiG aż do 2037 roku.

                            Gazeta pisze, że po zapoznaniu się z raportem Lech Kaczyński zastanawiał się nad prawnymi możliwościami zablokowania umów z Gazpromem. Działania te przerwała jednak jego dramatyczna śmierć 10 kwietnia pod Smoleńskiem.

                            Wicepremier Waldemar Pawlak twierdzi, że nie mamy wyjścia i trzeba podpisać nowy kontrakt z Gazpromem. Tymczasem przeczy temu samo PGNiG, potwierdzając, iż ma zawarty także kontrakt z niemiecką spółką E.ON AG. Spółka ta jest w stanie dostarczyć nam gaz pod warunkiem, że będzie zgoda polityczna na przesył tego surowca np. z kierunku ukraińskiego.
                            Nasz Dziennik" dotarł do ekspertyzy w sprawie umowy gazowej z Rosją, która trafiła na biurko prezydenta na krótko przed katastrofą smoleńską. Gazeta pisze, że dokument przekazany Lechowi Kaczyńskiemu, znany
                            My ludzkie bydło, ludzki gnój, z suteren i poddaszy, my chcemy herb mieć swój, na zgubę wrogom naszym.

                            Komentarz


                            • By żyło się lepiej:

                              W przyszłym roku wydatki Kancelarii Premiera wzrosną o blisko 4 mln zł, a Kancelarii Prezydenta - o około 11 mln zł - zakłada projekt budżetu państwa na 2011 r. Wzrosnąć mają też budżety Kancelarii Sejmu - mniej więcej o 6 mln zł - oraz Senatu - o 14 mln zł.
                              W przyszłym roku wydatki Kancelarii Premiera wzrosną o blisko 4 mln zł, a Kancelarii Prezydenta - o około 11 mln zł - zakłada projekt budżetu państwa na 2011 r. Wzrosnąć mają też budżety Kancelarii Sejmu - mniej więcej o 6 mln zł - oraz Senatu - o 14 mln zł.


                              "Lecz przyjdą czasy, że te kutasy będą przed nami na baczność stać,
                              Ręka nie zadrży jak liść osiki, gdy będziem w głupie mordy prać.
                              Więc pijmy zdrowie szwoleżerowie niech smutki zginą w rozbitym szkle,
                              Gdy nas nie będzie nikt się nie dowie czy dobrze było nam czy źle.
                              "
                              Janusz Waluś - czekaMY!

                              Komentarz


                              • http://www.radiozet.pl/Wiadomosci/Po...o-Kaczynskiemu no i sie zaczeło wszyscy na kaczora za to że prawde mówi
                                Niemcom nie w smak nasz gazoport
                                Niemieckie koncerny energetyczne i Gazprom uprawiają w Brukseli twardy lobbing, domagając się oceny terminalu LNG w Świnoujściu pod kątem europejskich konwencji ochrony środowiska z Espoo - napisał środowy Wall Street Journal Europe.

                                Według Alexandrosa Petersena, konsultanta ds. energii związanego z Radą Atlantycką - amerykańskim think tankiem stawiającym sobie za cel zbliżenie USA z Europą i promocję konstruktywnego amerykańskiego przywództwa w świecie - skutkiem tych zabiegów może być opóźnienie polskiego projektu o 2-3 lata.

                                W brukselskim lobbingu uczestniczą wszystkie koncerny zaangażowane w projekt gazociągu Nord Stream, który ma dostarczać rosyjski gaz bezpośrednio do Niemiec po dnie Bałtyku: E.On Ruhrgas, BASF/Wintershall oraz Gazprom.

                                Zdaniem Petersena, powodem lobbingu jest chęć wyeliminowania konkurencji, którą dla projektu Nord Stream przedstawia planowany terminal.

                                Wcześniej przeciwko budowie wypowiedział się rząd Niemiec, skarżąc się na planowaną lokalizację inwestycji.

                                Niemcy powołują się na tę samą konwencję z Espoo w Finlandii o ocenach oddziaływania na środowisko w kontekście transgranicznym z 1991 r., którą Polska i inne państwa bałtyckie posłużyły się wcześniej przeciwko planom gazociągu Nord Stream, opóźniając ich realizację o kilka lat.

                                - Obecnie Niemcy odwrócili ostrze konwencji (przeciwko Polsce) i zabiegają o poparcie Brukseli - powiedział Petersen, przypominając, że z końcem sierpnia Niemcy głosowały przeciwko przyznaniu Polsce 80 mln euro z UE, które umożliwiłyby rozpoczęcie prac nad terminalem.

                                Petersen twierdzi, że motywem tych działań jest skłonienie Polski do zakupów rosyjskiego gazu od Niemiec.

                                W sierpniu KE podjęła decyzję o przyznaniu Polsce 80 mln euro na budowę terminalu LNG w Świnoujściu.

                                Palikot o Marcie Kaczyńskiej: Trzeba wstydu nie mieć!

                                Trzeba wstydu nie mieć, żeby zrobić coś takiego i odebrać takie odszkodowanie. Po co były te wszystkie smutne miny w trakcie żałoby - wyrzuca Marcie Kaczyńskiej-Dubienieckiej poseł PO Janusz Palikot i i dodaje w rozmowie z FAKT.pl: - Ona powinna oddać teraz te pieniądze innym ofiarom katastrofy. To byłoby jedyne dobre wyjście z tej sytuacji.

                                Palikot nie kryje też oburzenia z powodu wysokości sumy, na jaką została wykupiona polisa na życie dla Lecha i Marii Kaczyńskich. - Jeszcze raz apeluję o to, żeby wprowadzić uregulowania w sprawie ubezpieczeń dla VIP-ów. Premier jest ubezpieczony na 50 tys. zł. Marszałek Sejmu na 50 tys. zł. A tu mamy przykład rażąco wysokiego ubezpieczenia. Zupełnie niestandardowego. Nie wynikającego z żadnych procedur! - mówi Palikot.

                                Poseł PO dodaje, że mimo wielu prób nigdy nie udało mu się dokładnie ustalić, ile Kancelaria Prezydenta płaciła rocznie za ubezpieczenie Lecha i Marii Kaczyńskich. - Nigdy nie podano mi tej sumy. Ale według moich przypuszczeń, to mogło to być nawet od 70 do 150 tys. złotych rocznie. Mówię to, patrząc na rynkowe stawki - mówi poseł.

                                Palikot dodaje, że wysokość odszkodowania wypłaconego Marcia Kaczyńskiej jest tym bardziej szokująca, jeśli spojrzy się na odszkodowania wypłacane wdowom po żołnierzach zabitych w Afganistanie albo sumom, jakie dostały rodzinny innych ofiar katastrofy w Smoleńsku.

                                a za przeproszeniem **** to pojebkota powinno obchodzić ile dziewczyna dostał pieniędzy z odszkodowania, podejrzewam że ona wolała by dopłacić jeszcze 10 milionów żeby tylko żyli jej rodzice kuźwa co sie dzieje z tym krajem że taka szmata ma prawo obrażać zmarłego Prezydenta i jego rodzinę. ale jak tylko odpowiesz im w ich stylu to jesteś cham,
                                prostak, mocher i skłócasz naród ludzie przejrzyjcie wreszcie na oczy
                                Ostatnio edytowany przez MAYDAY; 16607.

                                WHY DUCK DONALD

                                W życiu bowiem istnieją rzeczy, o które warto walczyć do samego końca
                                http://www.youtube.com/watch?v=GtRA-...eature=related

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X