Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Historia Warszawskiej Legii

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez FortArt Zobacz posta
    Czyli w tym samym, w którym WKS zmienił nazwę na Legia. Kto był pierwszy?
    Legia z 1916. Proste.

    Zamieszczone przez Kurier Warszawski w 1917
    19 sierpnia br. odbył się w Krakowie jeden z najciekawszych meczów piłki nożnej. Stanęły do niego dwie pierwszorzędne drużyny: znakomita galicyjska 'Cracovia' i warszawska drużyna Legionów 'Legia'.
    http://www.legialive.pl/publikacja.p...likacjaID=7650

    Nie do podważenia jest to, że w roku 1922 klubowy działacz Legii i jej pierwszy kronikarz uważał swój klub za założony w 1920. I nawet się nie zająknął o Legionach.
    Taa, napisał również, że w 1920 powstała Legia. Tymczasem, stosując Twoją dość specyficzną logikę, należałoby uznać, że WKS Legia Warszawa powstała w 1922 po fuzji z Koroną. No, ale "działacz" (a konkretnie sekretarz klubu) - "meteor", który przewinął się przez Legię, znany głównie ze zbiórki kasy na stadion - pisze, że w 1920, chociaż wtedy jako żywo klub o takiej nazwie nie istniał. No i co z tym fantem zrobić?

    Z. Wasserab, pomysłodawca przekształcenia Drużyny Legjonowej w regularny klub, pełnił w Legii różne funkcje (najczęściej wiceprezesa) od 1916 do 1927, a po reaktywacji ściągnął do drużyny gwiazdy z pierwszego składu (z 1916 rzecz jasna): Mielecha, Bednarskiego, Knapika i Prochowskiego.

    Powtarzam, tym razem cytując dosłownie:

    Zamieszczone przez S. Mielech podsumowując swoja karierę w 'Sportowe sprawy i sprawki'
    Swoją karierę sportową w Legii zakończyłem 10 kwietnia 1927 roku meczem z Polonią (2-2). W Legii zaczęłem występować w kwietniu 1916 roku i grałem przez 7 lat (z przerwami) biorąc udział w ponad 100 spotkaniach i strzelając około 60 bramek.
    Koniec i kropka.

    Cracovia, najstarszy istniejący klub sportowy w Polsce, ma doskonale udokumentowane pierwsze lata swojego istnienia. Znamy dzień, godzinę i miejsce powstania naszego klubu - czego żaden inny klub powstały w tamtych czasach tego o sobie powiedzieć nie może. Do tej pory zgromadziliśmy już 42 skany informacji prasowych o Cracovii z roku 1906 pochodzące z ośmiu gazet z Krakowa, Warszawy, Lwowa i Tarnowa.
    http://www.wikipasy.pl/Kategoria:Skany_gazet_z_1906

    Jeśli znasz jakikolwiek polski klub o tak udokumentowanej historii to daj znać.
    Dobra dobra, w którym roku powstał klub KS Cracovia z aktualnym herbem?

    Chciałbym zobaczyć na to jakiś dowód. Z roku 1922. Nie neguję, może tak było, po prostu udowodnij. Wystarczający ciężar dla Ciebie?
    Widzisz, tyle, że ja nie zamierzam ganiać do Biblioteki Narodowej, czy archiwum garnizonu warszawskiego (zakładając, że ktoś by mnie tam wpuścił), by spełnić Twoją zachciankę, gdy wszystkie źródła z wyjątkiem "historyka" związanego z Polonia 'Ole, który w "Mówią Wieki" opublikował paszkwil na Legię, po prostu pomijając niewygodne, m.in. przytoczone wyżej cytaty (Gawkowskiego) - są zgodne i, za Mielechem, uznają rok 1916 za datę powstania Legii.

    A na Wasze forum wbiłem się po to by usłyszeć Wasze zdanie co do daty powstania. Lektura "Polski Zbrojnej" jest całkiem poważnym powodem by skorygować datę założenia Legii zapisaną na Wiki. Chciałem poznać Wasze argumenty.
    Ale co to jest Wiki? Jeżeli masz ochotę, spróbuj przekonać Gowarzewskiego i Szczepłka, by zrewidowali to, co napisali. W Wiki sam zaraz mogę wstawić rok 2004 i co z tego będzie wynikać?

    Wracając do Gawkowskiego zaś, na dobrą sprawę sam nieświadomie zamyka dyskusję. Pomijając znaczenie Wasseraba w druzynie i klubie (od 1916), czy pomijając ww. wypowiedź Mielecha, o 10 rocznicy powstania Legii pisze on następująco:

    Na przełomie 1925/1926 roku działały więc w Warszawie dwa konkurencyjne kluby wojskowe – Legia i Lechia. Miały ten sam adres (Myśliwiecka 3), ten sam lokal klubowy i telefon, to samo boisko. Taka sytuacja nie mogła utrzymać się długo. W gazetach trwała walka na argumenty, a oba zantagonizowane środowiska poszukiwały sprzymierzeńców wśród ludzi wpływowych.
    Powstanie konkurencyjnego klubu zaktywizowało działaczy Legii. Najpierw (w 1925 roku), honorowego prezesa wybrano gen. Aleksandra Litwinowicza. Nigdy wcześniej we władzach Legii nie było generała. Począwszy od końca listopada rozpoczęto udowadnianie, że boisko przy Myśliwieckiej należy się Legii, gdyż jest klubem o wiele starszym od Lechii. Wtedy po raz pierwszy nawiązano do tradycji galicyjskiej Legii z 1916 roku. Miało to kilka plusów. Po pierwsze, stwarzało możliwość przyciągnięcia do Legii osób z rodowodem legionowym i dawało moralne prawo do starań o własne boisko. Po drugie, rzekoma dziesięcioletnia tradycja upoważniała do zorganizowania hucznego jubileuszu, który mógł się odbyć tylko na własnym boisku. Po trzecie, zorganizowanie turnieju jubileuszowego dawało odpór antagonistom, że klub "wiedzie suchotniczy żywot".
    http://www.mowiawieki.pl/artykul.html?id_artykul=684

    Pomijając całe ideolo naszych sasiadów zza miedzy, w kontekście działań Z. Wasseraba wyboldowane zdanie składa sie z dwóch członów: ten do słowa "nawiązano" to słabiutkie kłamstwo, a ten po nim - stwierdzenie faktu. W roku 1926 organizowano dziesięciolecie klubu Legia Warszawa. I tyle. Nad motywem "przyciągania ludzi z rodowodem legionowym" akurat w cztery lata po tym, jak przewodniczący zebrania założycielskiego legionowej drużyny "Legia" z 1916 przeforsowuje dodanie członu "Legia" do nazwy WKS Warszawa, którego jest wiceprezesem... litościwie znęcał się nie będę

    PS Co do Polonii zaś - nie do mnie pytanie, dlaczego sami jeszcze w 1985 uznawali za datę powstania 1915 (jubileuszowe pamiątki), skoro takie oczywiste jest, że pierwszy mecz rozegrali w 1912. Po prostu w kontekście ich usilnych starań odmłodzenia Legii i relatywizowania jubileuszu z 1926 to jest nieco zabawne. Nic więcej.

    PS2 Z. - faktycznie nieco pojechałeś
    Ostatnio edytowany przez Foxx; [ARG:4 UNDEFINED].
    My ludzkie bydło, ludzki gnój, z suteren i poddaszy, my chcemy herb mieć swój, na zgubę wrogom naszym.

    Komentarz


    • #47
      Zamieszczone przez FortArt Zobacz posta

      A ten dalej swoje

      Tutaj moższ poczytać - dokształć się trochę a nie wklejasz jakieś śmiszne linki rodem z wybiórczerj ...
      -> http://falanga.bloog.pl/id,3718615,t...ski,index.html


      P.S: I mort trzeba bylo kasować mojego wcześniejszego posta?

      Komentarz


      • #48
        Zamieszczone przez FortArt Zobacz posta
        Tak bardzo mnie gasili, ze musieli zbanować by jakoś się ratować.
        Ale cieszę się, że masz marzenia
        Zbanowano cie, bo jesteś przeraźliwie bezczelnym hipokrytą.Osobiście uważam twojego bana za bardzo duży błąd bo sam sobie wystawiałeś świadectwo , a tak to teraz możesz jechać na swoim "męczeństwie" (podobnie jak twoj klub) i odwracać kota ogonem na obcym forum.Wszak na moim cie zjedli.Zachowanie typowe dla kibicow twojego klubu.
        Zamieszczone przez FortArt Zobacz posta
        Ja byłem zachwycony jak skasowano skan z oświadczeniem Wisły mówiącym, ze Cracovia jest starsza niż Wisła. Absolutny hit po 100 latach własny klub ocenzurować
        Jak rozumiem, zachowałeś ten skan? P.S Kojarzysz takie kluby jak Czarni czy Pogoń Lwów?Od nich też jesteście starsi?
        Zamieszczone przez FortArt Zobacz posta
        Jeśli umiesz udowodnić, ze ten gest miał inne znaczenie niż faszystowskie to udowodnij. Prosiłem o to na Waszym forum i odzewu brak. Do dzieła. Nos w gazety i szukaj.
        Ale po co ja mam po raz kolejny wklejać zdjęcia... czy skany z gazet.Do ciebie i tak to nie trafia.Ten temat poruszaliśmy na naszym forum, a linki do tego wątku znajdują się w moim poprzednim poście.Nawet tutaj o tym salucie jest mowa :
        http://forum.legialive.pl/showthread...=4397&page=456

        Bez urazy,, ale sprawiasz wrażenie człowieka z osobowość hipomaniakalną(poznawczą).Tą przypadłość można leczyc, tylko trzeba się zgłosić do specjalisty -inaczej choroba się może pogłębić i w efekcie pozbawić cię całkowicie zdolności dydaktycznych, a tego twoi studenci raczej by nie chcieli ).
        Zamieszczone przez FortArt Zobacz posta
        Byłbym jednak zobowiązany gdybyś pamiętał, że jesteś w wątku o historii Legii i nie przenosił tu dennych gwardyjskich napinek. Bez odzewu.


        3/10
        Ostatnio edytowany przez Pablo84; [ARG:4 UNDEFINED].
        Wisła Kraków

        Komentarz


        • #49
          Zamieszczone przez Salut Zobacz posta
          A ten dalej swoje

          Tutaj moższ poczytać - dokształć się trochę a nie wklejasz jakieś śmiszne linki rodem z wybiórczerj ...
          -> http://falanga.bloog.pl/id,3718615,t...ski,index.html


          P.S: I mort trzeba bylo kasować mojego wcześniejszego posta?
          FortArcik i co zmieniamy wszystko na wikipasach o salucie czy bardziej na wygibasach
          ps:ale nie zmieniaj nic najlepiej ludzie chorzy umysłowe tez twierdza ze są normalni i zabawa trwa dalej
          Czas kończyć z baranami na forumce

          Komentarz


          • #50
            Zamieszczone przez mort Zobacz posta
            Z - odważna koncepcja. Nawet bardzo.

            Porównaj sobie ilości ludzi na Wiśle i Cracovii oraz ich historię a będziesz zmuszony zweryfikować swoje koncepcje o tym, że przewaga Wisły narodziła sie wraz z Cupiałem a do 99 r. to były równorzędne kluby

            Ja bym wręcz zaryzykował, że w latach, o których ty piszesz to KSC dopiero zaczęło dramatycznie niekorzystne dla siebie proporcje odwracać.

            PS. Ciekawe czy za 10 lat Polonii uda się też wmówić komuś np. w Gdańsku, że przewaga Legii w mieście zaczęła się wraz z nadejściem ITI
            Morcie drogi, mi chodziło WYŁĄCZNIE o aspekt sportowy. W kibicowski sie nie mieszam, bo zwyczajnie nie wiem ile ludzi chodziło na Cracovie, powiedzmy w 83 roku jak grała w Ekstraklasie, a ile na Wisłe. Chodzi mi o to, ze mocniejszym (sportowo, trofea w sensie) klubem Wisła została 10 lat temu. A Legia od Polonii 50.
            "Kto już raz posiadł w swych granicach Kijów i tyle kroci prawosławnych, ten nie mógł pozwolić, aby za jej granicami tworzył się osobny ośrodek dla tychże i powinien był dotrzeć aż do Kremlu i tak problem rozwiązać."

            Komentarz


            • #51
              Z, nie do końca się z Tobą zgodzę.. :

              Wisła
              * Mistrzostwo Polski:
              o 1 miejsce (12x): 1927, 1928, 1949, 1950, 1978, 1999, 2001, 2003, 2004, 2005, 2008, 2009

              (+ 1951 , gdzie Wisła miała pierwsze miejsce, tutuł jednak dano Ruchowi, bo zdobył puchar Polski)

              o 2 miejsce (12x): 1923, 1930, 1931, 1936, 1947, 1948, 1951, 1966, 1981, 2000, 2002, 2006
              o 3 miejsce (9x): 1925, 1929, 1933, 1934, 1938, 1953, 1976, 1991, 1998

              * Mistrzostwo Ligi
              o 1 miejsce (1x): 1951
              * Puchar Polski
              o 1 miejsce (4x): 1926, 1967, 2002, 2003
              o 2 miejsce (6x): 1951, 1954, 1979, 1984, 2000, 2008,
              * Puchar Ligi Polskiej
              o 1 miejsce (1x): 2001
              o 2 miejsce (1x): 2002
              * Superpuchar Polski
              o 1 miejsce (1x): 2001
              o 2 miejsce (3x): 1999, 2004 ,2008
              * Mistrzostwo Galicji
              o 2 miejsce (1x): 1913

              * Pozostałe sukcesy:
              * Młoda Ekstraklasa
              o 1 miejsce (1x): 2008
              * Mistrzostwo Polski Juniorów U-19
              o 1 miejsce (9x): 1936, 1937, 1958, 1975, 1976, 1982, 1996, 1997, 2000
              * Herbowa Tarcza Miasta Krakowa
              o 1 miejsce (11x): 1974, 1976, 1977, 1978, 1979, 1981, 1982, 1983, 1985, 1987, 1989
              * Puchar Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego
              o 1 miejsce (1x): 1993

              sąsiedzi z innej strony błoń
              * Mistrzostwo Galicji - 1913
              * Mistrzostwo Polski (5x) - 1921, 1930, 1932, 1937, 1948
              * Wicemistrzostwo Polski - 1934, 1949
              * 3. miejsce w Mistrzostwach Polski: 1922, 1952
              * 4. miejsce w Pucharze Polski - 1962
              * Półfinał Pucharu Polski - 2007
              * Finalista Pucharu Zlotu Młodych Przodowników (puchar ligi) - 1952
              * Mistrzostwo Polski juniorów U-19 - 1959, 1990, 1991
              * Wicemistrzostwo Polski juniorów U-19 - 1966
              Z mojej strony koniec tematu.Tu temat o Waszej historii nie naszej.
              Ostatnio edytowany przez Pablo84; [ARG:4 UNDEFINED].
              Wisła Kraków

              Komentarz


              • #52
                Dziękuje za rzeczowe wsparcie mojej teorii W latach 70 Wisła zaczeła uciekać. Do 48 roku Cracovia miała 5 mistrzostw, a Wisła 2. Wisła piąte zdobyła w 78 Natomiast Polonia miała od Legii wiecej mistrzostw bodajże 10 lat.

                Koniec tematu.
                "Kto już raz posiadł w swych granicach Kijów i tyle kroci prawosławnych, ten nie mógł pozwolić, aby za jej granicami tworzył się osobny ośrodek dla tychże i powinien był dotrzeć aż do Kremlu i tak problem rozwiązać."

                Komentarz


                • #53
                  Zamieszczone przez Z. Zobacz posta
                  Dziękuje za rzeczowe wsparcie mojej teorii W latach 70 Wisła zaczeła uciekać. Do 48 roku Cracovia miała 5 mistrzostw, a Wisła 2. Wisła piąte zdobyła w 78 Natomiast Polonia miała od Legii wiecej mistrzostw bodajże 10 lat.

                  Koniec tematu.
                  Pisałem to w kontekście historii "przedCupiałowej.Z tych dat można wykreślić rok 1998 i więcej.Zobacz co się wtedy stanie.
                  Jeśli chodzi o 48. To jednoczęsnie musisz zabrać pasom 1 mistrzostwo, 1 vice i 1 trzecie miejsce.I znów porównaj ogólną klasyfikację medalową.
                  Wisła Kraków

                  Komentarz


                  • #54
                    Zamieszczone przez Z. Zobacz posta
                    Dziękuje za rzeczowe wsparcie mojej teorii W latach 70 Wisła zaczeła uciekać. Do 48 roku Cracovia miała 5 mistrzostw, a Wisła 2. Wisła piąte zdobyła w 78 Natomiast Polonia miała od Legii wiecej mistrzostw bodajże 10 lat.

                    Koniec tematu.

                    ułaaaaa.... no to teraz wpadnie FotoArt, jeszcze kilku pasów, ktos z Polonii i Cię zajebią za podważanie wiary w "dolę garbatą"
                    ...ta ziemia do Polski należy
                    choć Polska daleko jest stąd,
                    bo wolność krzyżami się mierzy
                    historia ten jeden ma błąd!!!!

                    Better Dead Than Red!!!

                    Komentarz


                    • #55
                      Zamieszczone przez mort Zobacz posta
                      ułaaaaa.... no to teraz wpadnie FotoArt, jeszcze kilku pasów, ktos z Polonii i Cię zajebią za podważanie wiary w "dolę garbatą"
                      chyba z Grodziska bo Poloni nie ma
                      Ostatnio edytowany przez Pan Artysta; [ARG:4 UNDEFINED].
                      Czas kończyć z baranami na forumce

                      Komentarz


                      • #56
                        nie pisz tak - u nich na forum jest napisane jak wyglada prawda:

                        oni nigdy się nie pogodzili z przejęciem przez Grodzisk!

                        Mieli najwiekszy protest w Polsce - tyle,że oni maja w d...ie co mysli o nich reszta Polski i wybrali protest wewnętrzny

                        Tak się zatracili w tym protescie wewnętrznym,ze nawet część swoich zmylili

                        a Wojciechowski ch...j i kazdy z nich o tym wie ale nikt nie mówi bo te wiedze też chowaja dla siebie dlatego ida go jutro poprzeć - zmyłka
                        ...ta ziemia do Polski należy
                        choć Polska daleko jest stąd,
                        bo wolność krzyżami się mierzy
                        historia ten jeden ma błąd!!!!

                        Better Dead Than Red!!!

                        Komentarz


                        • #57
                          Pablo z IQ 84 zignorowany.

                          Zamieszczone przez Pan Artysta Zobacz posta
                          ty , ale co zyjacych wtedy ma spytac?
                          Nie, wystarczy przejrzeć np. ówczesne gazety.

                          Zadanie jest proste: proszę udowodnić, że w latach 30-tych XX wieku w Polsce ten gest był określany jako salut rzymski, a nie faszystowskie pozdrowienie.

                          Zamieszczone przez Pan Artysta Zobacz posta
                          30 dni z okładem zbierałes siły i na koniec tak prymitywna i płytka odpowiedz rodem z onetu
                          Przepraszam, że nie czytam Waszego forum codziennie. Ważniejsze sprawy na głowie - historia Cracovii, nowy stadion. Przy okazji polecam: http://www.wikipasy.pl/Przewodnik_po...ionie_Cracovii

                          Zamieszczone przez Pan Artysta Zobacz posta
                          daj sobie chłopie spokój bo ośmieszasz się kazdym wpisem
                          Tak właśnie napisałem poprzednio - dla mnie koniec tematu hajlowania. Czekam na dowód.

                          Komentarz


                          • #58
                            Zamieszczone przez FortArt Zobacz posta
                            Pablo z IQ 84 zignorowany.



                            Nie, wystarczy przejrzeć np. ówczesne gazety.

                            Zadanie jest proste: proszę udowodnić, że w latach 30-tych XX wieku w Polsce ten gest był określany jako salut rzymski, a nie faszystowskie pozdrowienie.


                            Mówisz - masz:
                            http://ien.pl/index.php/archives/525

                            http://domnaskale.net.pl/aktualnosci...zbie-ojczyznie

                            http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=5MlzVN52Xp0

                            2 minuty w google.
                            "Lecz przyjdą czasy, że te kutasy będą przed nami na baczność stać,
                            Ręka nie zadrży jak liść osiki, gdy będziem w głupie mordy prać.
                            Więc pijmy zdrowie szwoleżerowie niech smutki zginą w rozbitym szkle,
                            Gdy nas nie będzie nikt się nie dowie czy dobrze było nam czy źle.
                            "
                            Janusz Waluś - czekaMY!

                            Komentarz


                            • #59
                              No, bo taka jest prawda. Ja rozumiem, ze Cracovia jest słabsza (sportowo) w przekroju całej historii od Wisły, ale nie mozna stawiać znaku równości miedzy róznicą (sportową) miedzy Cracovią a Wisła i Legia a Polonią, w sytuacji gdy Polonia przed Legia w lidze (w przekroju wszystkich lat) była łacznie 5 czy 6 razy. Do tego jeszcze Cracovia do konca lat 70tych miała wiecej mistrzostw (oficjalnie - bo wiadomo jak było z bodajze 51 rokiem i casusem Ruchu Chorzów).

                              Podkreślam jeszcze raz (Foxx ) wylacznie aspekt sportowy!


                              EDIT: Policzyłem - Polonia była lepsza 11 (na 70 kilka razy..), w tym od 1927 roku 6 (38,46,49,50,98,00).... O czym w ogole mowa..

                              Do tego przepaść w mistrzostwach i pucharach znacznie większa etc.
                              Ostatnio edytowany przez Z.; [ARG:4 UNDEFINED].
                              "Kto już raz posiadł w swych granicach Kijów i tyle kroci prawosławnych, ten nie mógł pozwolić, aby za jej granicami tworzył się osobny ośrodek dla tychże i powinien był dotrzeć aż do Kremlu i tak problem rozwiązać."

                              Komentarz


                              • #60
                                Zamieszczone przez Foxx Zobacz posta
                                Legia z 1916. Proste.
                                Ale czy tamta Legia to to samo co późniejszy WKS? To równanie nie jest jasne, co więcej w roku 1922 działacz Legii pisał, że nie, że klub powstał w 1920.

                                Znów zatem nie wiemy dlaczego zmieniono nazwę na Legia, gdzie jest jakikolwiek dokument z tamtego roku potwierdzający, że chodziło o Legiony? Nie wiemy nawet czy warszawska Legia była pierwszym klubem o tej nazwie w II RP.

                                Jubileusz z 1926 nie ma oczywiście żadnego znaczenia, Zarządy różne głupoty mogą zadekretować, Wy chyba o tym dobrze wiecie.

                                Fuzja z Koroną nie ma znaczenia, bo to raczej wchłonięcie było, na dodatek nietrwałe.

                                Zamieszczone przez Foxx Zobacz posta
                                Dobra dobra, w którym roku powstał klub KS Cracovia z aktualnym herbem?
                                Klub Cracovia powstał 13 czerwca 1906. Jest najstarszym polskim klubem, bo starsze już nie istnieją.
                                Nazwa i herb nie ma żadnego znaczenia dla ciągłości istnienia. Czy CWKS Czy WKS, czy KP to ciągle ten sam klub. Choć herbów przez ten czas miała kilka.

                                Zamieszczone przez Foxx Zobacz posta
                                Widzisz, tyle, że ja nie zamierzam ganiać do Biblioteki Narodowej, czy archiwum garnizonu warszawskiego [...]
                                Trudno. Być może ktoś kiedyś zechce udokumentować skanami z epoki historię Twojego klubu. Nie Ty, OK. Póki co Legia jest klubem, który ma ważny kawałek swej historii oparty tylko na wspomnieniach własnych działaczy napisanych po latach, czyli źródle wysoce wątpliwym. Tą metodą można ogłosić co się tylko chce. 1916, 1905, 1891, 1410 ...

                                Poprzestańmy zatem na tym - bo tylko na to są dokumenty - co na początku tej dyskusji. W roku 1922 Legia uznawała za swoją datę założenia rok 1920.

                                Zamieszczone przez Foxx Zobacz posta
                                PS Co do Polonii zaś - nie do mnie pytanie, dlaczego sami jeszcze w 1985 uznawali za datę powstania 1915 (jubileuszowe pamiątki), skoro takie oczywiste jest, że pierwszy mecz rozegrali w 1912. Po prostu w kontekście ich usilnych starań odmłodzenia Legii i relatywizowania jubileuszu z 1926 to jest nieco zabawne. Nic więcej.
                                Pierwszy mecz nie rozegrali w 1912, to ja mam najstarszy skan o tym klubie z 1912, przypadkiem raczej bo zbieram tylko materiały o historii krakowskich klubów. Podobno są starsze z 1911, nie wiem.

                                Do daty jubileuszu nie przywiązuje żadnej wagi, można sobie zadekretować dowolne obchody np 500-lecia albo 2-lecia, co dusza zapragnie.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X