Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Historia Warszawskiej Legii

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Z.
    odpowiedział(a)
    Tą metodą można ogłosić co się tylko chce. 1916, 1905, 1891, 1410 ...
    Chyba pomyliłeś strony

    1911, 1912, 1915, 2004, 2008

    Zostaw komentarz:


  • RG
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez FortArt Zobacz posta
    Jubileusz z 1926 nie ma oczywiście żadnego znaczenia, Zarządy różne głupoty mogą zadekretować, Wy chyba o tym dobrze wiecie.
    Arturze.
    My wiemy ze na wiekszosci forow i grup ktore pisales jestes postrzegany jako fanatyczny wariat, ktoremu wydaje sie ze zostanie historykiem.
    To tylko deklaracje czy prawda?

    Zostaw komentarz:


  • FortArt
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Foxx Zobacz posta
    Legia z 1916. Proste.
    Ale czy tamta Legia to to samo co późniejszy WKS? To równanie nie jest jasne, co więcej w roku 1922 działacz Legii pisał, że nie, że klub powstał w 1920.

    Znów zatem nie wiemy dlaczego zmieniono nazwę na Legia, gdzie jest jakikolwiek dokument z tamtego roku potwierdzający, że chodziło o Legiony? Nie wiemy nawet czy warszawska Legia była pierwszym klubem o tej nazwie w II RP.

    Jubileusz z 1926 nie ma oczywiście żadnego znaczenia, Zarządy różne głupoty mogą zadekretować, Wy chyba o tym dobrze wiecie.

    Fuzja z Koroną nie ma znaczenia, bo to raczej wchłonięcie było, na dodatek nietrwałe.

    Zamieszczone przez Foxx Zobacz posta
    Dobra dobra, w którym roku powstał klub KS Cracovia z aktualnym herbem?
    Klub Cracovia powstał 13 czerwca 1906. Jest najstarszym polskim klubem, bo starsze już nie istnieją.
    Nazwa i herb nie ma żadnego znaczenia dla ciągłości istnienia. Czy CWKS Czy WKS, czy KP to ciągle ten sam klub. Choć herbów przez ten czas miała kilka.

    Zamieszczone przez Foxx Zobacz posta
    Widzisz, tyle, że ja nie zamierzam ganiać do Biblioteki Narodowej, czy archiwum garnizonu warszawskiego [...]
    Trudno. Być może ktoś kiedyś zechce udokumentować skanami z epoki historię Twojego klubu. Nie Ty, OK. Póki co Legia jest klubem, który ma ważny kawałek swej historii oparty tylko na wspomnieniach własnych działaczy napisanych po latach, czyli źródle wysoce wątpliwym. Tą metodą można ogłosić co się tylko chce. 1916, 1905, 1891, 1410 ...

    Poprzestańmy zatem na tym - bo tylko na to są dokumenty - co na początku tej dyskusji. W roku 1922 Legia uznawała za swoją datę założenia rok 1920.

    Zamieszczone przez Foxx Zobacz posta
    PS Co do Polonii zaś - nie do mnie pytanie, dlaczego sami jeszcze w 1985 uznawali za datę powstania 1915 (jubileuszowe pamiątki), skoro takie oczywiste jest, że pierwszy mecz rozegrali w 1912. Po prostu w kontekście ich usilnych starań odmłodzenia Legii i relatywizowania jubileuszu z 1926 to jest nieco zabawne. Nic więcej.
    Pierwszy mecz nie rozegrali w 1912, to ja mam najstarszy skan o tym klubie z 1912, przypadkiem raczej bo zbieram tylko materiały o historii krakowskich klubów. Podobno są starsze z 1911, nie wiem.

    Do daty jubileuszu nie przywiązuje żadnej wagi, można sobie zadekretować dowolne obchody np 500-lecia albo 2-lecia, co dusza zapragnie.

    Zostaw komentarz:


  • Z.
    odpowiedział(a)
    No, bo taka jest prawda. Ja rozumiem, ze Cracovia jest słabsza (sportowo) w przekroju całej historii od Wisły, ale nie mozna stawiać znaku równości miedzy róznicą (sportową) miedzy Cracovią a Wisła i Legia a Polonią, w sytuacji gdy Polonia przed Legia w lidze (w przekroju wszystkich lat) była łacznie 5 czy 6 razy. Do tego jeszcze Cracovia do konca lat 70tych miała wiecej mistrzostw (oficjalnie - bo wiadomo jak było z bodajze 51 rokiem i casusem Ruchu Chorzów).

    Podkreślam jeszcze raz (Foxx ) wylacznie aspekt sportowy!


    EDIT: Policzyłem - Polonia była lepsza 11 (na 70 kilka razy..), w tym od 1927 roku 6 (38,46,49,50,98,00).... O czym w ogole mowa..

    Do tego przepaść w mistrzostwach i pucharach znacznie większa etc.
    Ostatnio edytowany przez Z.; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • Jaco
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez FortArt Zobacz posta
    Pablo z IQ 84 zignorowany.



    Nie, wystarczy przejrzeć np. ówczesne gazety.

    Zadanie jest proste: proszę udowodnić, że w latach 30-tych XX wieku w Polsce ten gest był określany jako salut rzymski, a nie faszystowskie pozdrowienie.


    Mówisz - masz:
    http://ien.pl/index.php/archives/525

    http://domnaskale.net.pl/aktualnosci...zbie-ojczyznie

    http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=5MlzVN52Xp0

    2 minuty w google.

    Zostaw komentarz:


  • FortArt
    odpowiedział(a)
    Pablo z IQ 84 zignorowany.

    Zamieszczone przez Pan Artysta Zobacz posta
    ty , ale co zyjacych wtedy ma spytac?
    Nie, wystarczy przejrzeć np. ówczesne gazety.

    Zadanie jest proste: proszę udowodnić, że w latach 30-tych XX wieku w Polsce ten gest był określany jako salut rzymski, a nie faszystowskie pozdrowienie.

    Zamieszczone przez Pan Artysta Zobacz posta
    30 dni z okładem zbierałes siły i na koniec tak prymitywna i płytka odpowiedz rodem z onetu
    Przepraszam, że nie czytam Waszego forum codziennie. Ważniejsze sprawy na głowie - historia Cracovii, nowy stadion. Przy okazji polecam: http://www.wikipasy.pl/Przewodnik_po...ionie_Cracovii

    Zamieszczone przez Pan Artysta Zobacz posta
    daj sobie chłopie spokój bo ośmieszasz się kazdym wpisem
    Tak właśnie napisałem poprzednio - dla mnie koniec tematu hajlowania. Czekam na dowód.

    Zostaw komentarz:


  • mort
    odpowiedział(a)
    nie pisz tak - u nich na forum jest napisane jak wyglada prawda:

    oni nigdy się nie pogodzili z przejęciem przez Grodzisk!

    Mieli najwiekszy protest w Polsce - tyle,że oni maja w d...ie co mysli o nich reszta Polski i wybrali protest wewnętrzny

    Tak się zatracili w tym protescie wewnętrznym,ze nawet część swoich zmylili

    a Wojciechowski ch...j i kazdy z nich o tym wie ale nikt nie mówi bo te wiedze też chowaja dla siebie dlatego ida go jutro poprzeć - zmyłka

    Zostaw komentarz:


  • Pan Artysta
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mort Zobacz posta
    ułaaaaa.... no to teraz wpadnie FotoArt, jeszcze kilku pasów, ktos z Polonii i Cię zajebią za podważanie wiary w "dolę garbatą"
    chyba z Grodziska bo Poloni nie ma
    Ostatnio edytowany przez Pan Artysta; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • mort
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Z. Zobacz posta
    Dziękuje za rzeczowe wsparcie mojej teorii W latach 70 Wisła zaczeła uciekać. Do 48 roku Cracovia miała 5 mistrzostw, a Wisła 2. Wisła piąte zdobyła w 78 Natomiast Polonia miała od Legii wiecej mistrzostw bodajże 10 lat.

    Koniec tematu.

    ułaaaaa.... no to teraz wpadnie FotoArt, jeszcze kilku pasów, ktos z Polonii i Cię zajebią za podważanie wiary w "dolę garbatą"

    Zostaw komentarz:


  • Pablo84
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Z. Zobacz posta
    Dziękuje za rzeczowe wsparcie mojej teorii W latach 70 Wisła zaczeła uciekać. Do 48 roku Cracovia miała 5 mistrzostw, a Wisła 2. Wisła piąte zdobyła w 78 Natomiast Polonia miała od Legii wiecej mistrzostw bodajże 10 lat.

    Koniec tematu.
    Pisałem to w kontekście historii "przedCupiałowej.Z tych dat można wykreślić rok 1998 i więcej.Zobacz co się wtedy stanie.
    Jeśli chodzi o 48. To jednoczęsnie musisz zabrać pasom 1 mistrzostwo, 1 vice i 1 trzecie miejsce.I znów porównaj ogólną klasyfikację medalową.

    Zostaw komentarz:


  • Z.
    odpowiedział(a)
    Dziękuje za rzeczowe wsparcie mojej teorii W latach 70 Wisła zaczeła uciekać. Do 48 roku Cracovia miała 5 mistrzostw, a Wisła 2. Wisła piąte zdobyła w 78 Natomiast Polonia miała od Legii wiecej mistrzostw bodajże 10 lat.

    Koniec tematu.

    Zostaw komentarz:


  • Pablo84
    odpowiedział(a)
    Z, nie do końca się z Tobą zgodzę.. :

    Wisła
    * Mistrzostwo Polski:
    o 1 miejsce (12x): 1927, 1928, 1949, 1950, 1978, 1999, 2001, 2003, 2004, 2005, 2008, 2009

    (+ 1951 , gdzie Wisła miała pierwsze miejsce, tutuł jednak dano Ruchowi, bo zdobył puchar Polski)

    o 2 miejsce (12x): 1923, 1930, 1931, 1936, 1947, 1948, 1951, 1966, 1981, 2000, 2002, 2006
    o 3 miejsce (9x): 1925, 1929, 1933, 1934, 1938, 1953, 1976, 1991, 1998

    * Mistrzostwo Ligi
    o 1 miejsce (1x): 1951
    * Puchar Polski
    o 1 miejsce (4x): 1926, 1967, 2002, 2003
    o 2 miejsce (6x): 1951, 1954, 1979, 1984, 2000, 2008,
    * Puchar Ligi Polskiej
    o 1 miejsce (1x): 2001
    o 2 miejsce (1x): 2002
    * Superpuchar Polski
    o 1 miejsce (1x): 2001
    o 2 miejsce (3x): 1999, 2004 ,2008
    * Mistrzostwo Galicji
    o 2 miejsce (1x): 1913

    * Pozostałe sukcesy:
    * Młoda Ekstraklasa
    o 1 miejsce (1x): 2008
    * Mistrzostwo Polski Juniorów U-19
    o 1 miejsce (9x): 1936, 1937, 1958, 1975, 1976, 1982, 1996, 1997, 2000
    * Herbowa Tarcza Miasta Krakowa
    o 1 miejsce (11x): 1974, 1976, 1977, 1978, 1979, 1981, 1982, 1983, 1985, 1987, 1989
    * Puchar Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego
    o 1 miejsce (1x): 1993

    sąsiedzi z innej strony błoń
    * Mistrzostwo Galicji - 1913
    * Mistrzostwo Polski (5x) - 1921, 1930, 1932, 1937, 1948
    * Wicemistrzostwo Polski - 1934, 1949
    * 3. miejsce w Mistrzostwach Polski: 1922, 1952
    * 4. miejsce w Pucharze Polski - 1962
    * Półfinał Pucharu Polski - 2007
    * Finalista Pucharu Zlotu Młodych Przodowników (puchar ligi) - 1952
    * Mistrzostwo Polski juniorów U-19 - 1959, 1990, 1991
    * Wicemistrzostwo Polski juniorów U-19 - 1966
    Z mojej strony koniec tematu.Tu temat o Waszej historii nie naszej.
    Ostatnio edytowany przez Pablo84; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • Z.
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mort Zobacz posta
    Z - odważna koncepcja. Nawet bardzo.

    Porównaj sobie ilości ludzi na Wiśle i Cracovii oraz ich historię a będziesz zmuszony zweryfikować swoje koncepcje o tym, że przewaga Wisły narodziła sie wraz z Cupiałem a do 99 r. to były równorzędne kluby

    Ja bym wręcz zaryzykował, że w latach, o których ty piszesz to KSC dopiero zaczęło dramatycznie niekorzystne dla siebie proporcje odwracać.

    PS. Ciekawe czy za 10 lat Polonii uda się też wmówić komuś np. w Gdańsku, że przewaga Legii w mieście zaczęła się wraz z nadejściem ITI
    Morcie drogi, mi chodziło WYŁĄCZNIE o aspekt sportowy. W kibicowski sie nie mieszam, bo zwyczajnie nie wiem ile ludzi chodziło na Cracovie, powiedzmy w 83 roku jak grała w Ekstraklasie, a ile na Wisłe. Chodzi mi o to, ze mocniejszym (sportowo, trofea w sensie) klubem Wisła została 10 lat temu. A Legia od Polonii 50.

    Zostaw komentarz:


  • Pan Artysta
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Salut Zobacz posta
    A ten dalej swoje

    Tutaj moższ poczytać - dokształć się trochę a nie wklejasz jakieś śmiszne linki rodem z wybiórczerj ...
    -> http://falanga.bloog.pl/id,3718615,t...ski,index.html


    P.S: I mort trzeba bylo kasować mojego wcześniejszego posta?
    FortArcik i co zmieniamy wszystko na wikipasach o salucie czy bardziej na wygibasach
    ps:ale nie zmieniaj nic najlepiej ludzie chorzy umysłowe tez twierdza ze są normalni i zabawa trwa dalej

    Zostaw komentarz:


  • Pablo84
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez FortArt Zobacz posta
    Tak bardzo mnie gasili, ze musieli zbanować by jakoś się ratować.
    Ale cieszę się, że masz marzenia
    Zbanowano cie, bo jesteś przeraźliwie bezczelnym hipokrytą.Osobiście uważam twojego bana za bardzo duży błąd bo sam sobie wystawiałeś świadectwo , a tak to teraz możesz jechać na swoim "męczeństwie" (podobnie jak twoj klub) i odwracać kota ogonem na obcym forum.Wszak na moim cie zjedli.Zachowanie typowe dla kibicow twojego klubu.
    Zamieszczone przez FortArt Zobacz posta
    Ja byłem zachwycony jak skasowano skan z oświadczeniem Wisły mówiącym, ze Cracovia jest starsza niż Wisła. Absolutny hit po 100 latach własny klub ocenzurować
    Jak rozumiem, zachowałeś ten skan? P.S Kojarzysz takie kluby jak Czarni czy Pogoń Lwów?Od nich też jesteście starsi?
    Zamieszczone przez FortArt Zobacz posta
    Jeśli umiesz udowodnić, ze ten gest miał inne znaczenie niż faszystowskie to udowodnij. Prosiłem o to na Waszym forum i odzewu brak. Do dzieła. Nos w gazety i szukaj.
    Ale po co ja mam po raz kolejny wklejać zdjęcia... czy skany z gazet.Do ciebie i tak to nie trafia.Ten temat poruszaliśmy na naszym forum, a linki do tego wątku znajdują się w moim poprzednim poście.Nawet tutaj o tym salucie jest mowa :
    http://forum.legialive.pl/showthread...=4397&page=456

    Bez urazy,, ale sprawiasz wrażenie człowieka z osobowość hipomaniakalną(poznawczą).Tą przypadłość można leczyc, tylko trzeba się zgłosić do specjalisty -inaczej choroba się może pogłębić i w efekcie pozbawić cię całkowicie zdolności dydaktycznych, a tego twoi studenci raczej by nie chcieli ).
    Zamieszczone przez FortArt Zobacz posta
    Byłbym jednak zobowiązany gdybyś pamiętał, że jesteś w wątku o historii Legii i nie przenosił tu dennych gwardyjskich napinek. Bez odzewu.


    3/10
    Ostatnio edytowany przez Pablo84; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:

Pracuję...
X