Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Historia Warszawskiej Legii

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pan Artysta
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez oman Zobacz posta



    Masz rację

    Wybierz 4 najbardziej pasujące do siebie herby
    onan no i jak wybrałeś ????
    bo jak dla mnie mgr.sztuk pięknych to ten KP czarny nie pasuje do tych innych kształtem
    brak ścieć i jedno co go łączy to wielkie L i czarny kolor (występuje i na tym najbardzie kolorowym tak czerń jak i L) -ale dla ciebie to juz wystarczy aby tą tarczowo podobną radość dzieci kalekich nazywać kontynuatorem tradycji-tylko wybacz inny kształt tarczy całkowicie to coś dyskwalifikuje, ot takie wybrzuszone tarczo podobne "coś"
    ale jak to się mawia ty możesz wiedzieć swoje

    ps:
    dziwne, że "kapsla" nie wkleiłeś tysz był kontynuatorem
    ale jak nie pamiętasz to łap
    i mozesz zaczynać go bronić
    Ostatnio edytowany przez Pan Artysta; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • siekan
    odpowiedział(a)
    Człowieku wpadasz tyu jak meoryt i głosisz te wasze KaPowskie teorie. Co ty chcesz udowodnić i do czego chcesz nas przekonać? Że to coś co wymyśliliście w KP to jest 1 historyczny herb Legii? Czy może to, że w ogóle kolor zielony w historii Legii, nie napisze naszej Legii, bo kibicem to ty na pewno nie jesteś, jest mało istotnym akcentem? Czy może obecna Legia to nie jest Legia z 1916 roku?

    Zostaw komentarz:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Twoja twórczość to tak w ramach etatu?

    Zamieszczone przez Foxx
    trudno przeoczyć prostą sekwencję faktów:

    - na konieciti pojawia się combo wziętych z tego forum tekstów Snopka i mojego, nie pozostawiające wątpliwości co do podobieństw kształtów herbu CWKS (a nie Legii z 1916) i logo z 2006.

    - rejestrujesz się na tym forum tylko i wyłacznie, by przekonać czytelników do racji KP
    Pozdrawiamy wszystkich przydupasów Leszka M.!
    Ostatnio edytowany przez daimler; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • oman
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Buziek_LG Zobacz posta
    krztałt tarczy to jedna głównych cech heraldycznyck, ja pisałem prace konkursową na temat Godła Narodowego więc do tej dyskusji jestem przygotowany lepiej niż jak się okazuje Ty.
    Czyli przyjmuję, że nie zgadzasz się z tekstem z wiki, ok.
    Posłużę się w takim wypadku innymi cytatami (liczę, że tym razem autorzy są dla Ciebie autorytetami):

    "Kształt tarczy zależy od okresu historycznego. Gdy tarcza pełniła swą obronną rolę, herb był na niej namalowany. Później stała się umownym tłem godła - tarczę przypominającym. Nie kształt tarczy jest bowiem istotny dla przedstawienia herbu, lecz jej barwa i pionowe, poziome czy ukośne podziały."

    Literatura:
    Tadeusz Gajl - Herby szlacheckie Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Wydawnictwo L&L, Gdańsk 2003
    Tadeusz Gajl - Polskie rody szlacheckie i ich herby. Białystok 1999
    Tadeusz Gajl - Herbarz Polski. Wyd. L&L, Gdańsk 2007
    http://www.olesnica.org/Podstawy%20opisu%20herbu.htm


    Tarcza heraldyczna ewoluowała, przyjmując kształty tarcz używanych w kolejnych epokach przez rycerstwo. Później, gdy tarcze straciły swe praktyczne zastosowanie, kształt pola, na którym umieszczano godło, przyjmował formy właściwe dla stylistyki danej epoki.

    drMarcin Hlebionek z Instytutu Historii i Archiwistyki Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu
    http://www.ioh.pl/pelne.php?Art=1059

    Najlepsze na koniec (Tadeusz Gajt) : "Podstawową częścią herbu jest godło." - w naszym przypadku będzie to biała eLka.




    Zamieszczone przez Snopek Zobacz posta
    Obecnie żyjemy w czasach ogólnego szacunku do tradycji. Jeśli ogólny zarys herbu czy godła, można tak dowolnie modyfikować, to czy jeśli obecne władze Polski uznałyby że nasze godło narodowe (wezmę Twój przykład) powinno mieć kształt dajmy na to trójkąta....
    Najwyraźniej się nie rozumiemy

    "Dzisiejsza heraldyka zna kilkanaście podstawowych typów tarcz, z których najpopularniejsze przedstawione są na poniższym rysunku."
    rysunki znajdziesz tutaj: http://mokrzyccy.republika.pl/herb_pliki/e_ty_h.htm




    Zamieszczone przez Raffi Zobacz posta
    A może masz wątpliwości, czy aby przypadkiem nie mogło być fuzji i równoległego grania w lidze? No ale w to ostatnie nie wierzę, nie jesteś przecież debilem) jest zwykła kpiną.
    Nieświadomie zburzyłeś własnie teorię @Snopka z innego tematu na tym forum. Dobre

    ...przecież jest faktem powszechnie znanym, że nazwę Legia przyjęto 31 lipca 1922 i już w sierpniu Legia grała pod nią w rozgrywkach, a fuzję z Koroną ogłoszono dopiero 24 września 1922....
    Faktem powszechnie znanym jest, że przebieg i cała operacja fuzji miedzy WKS Warszawa a Koroną Warszawa trwał kilka miesięcy. Kombinujesz jak koń pod górkę.

    Wkleiłeś herb Korony - ale z którego roku? Na zdjęciach z 1922 chociażby herb na koszulkach Korony jest jednolity kolorystycznie. Ale to taka ciekawostka na marginesie, do obadania głębiej w źródłach
    Trzeba podpytać krakusów o wiek tej odznaki herbowej.
    Dlaczego na zdjęciach z 1922 roku (z 1919 również) na koszulkach nie ma zielonego "paska" - nie wiem.

    Korona od początku była związana z prawicą narodową (m.in. współpraca ze Strzelcem, WTC), a od 1924 te związki były jedynie silniej podkreślane - vide powrót do fuzji z WTC (dokonanej przez Koronę w SIERPNIU 1922! tj. kiedy Legia była już Legią) i występowanie pod taką nazwą w sezonie 1926 i inne wystąpienia już jawnie podkreślające narodowy charakter klubu.
    Nie dojdziemy do porozumienia. Ty twierdzisz, że fuzja została po dwóch latach przerwana. Ja twierdzę, że została "skonsumowana" a stara Korona Warszawa przestała istnieć. To co Ty nazywasz Koroną po 1924 roku, jest według mnie tworem, który na marce starej Korony chciał zaistnieć w owczesnym świecie warszawskiej piłki.

    Pisanie, że Korona od 1924 to zupełnie inna ekipa, zasługuje jedynie na usmiech politowania.
    Nieładnie tak manipulować tekstem
    Dla przypominienia: "to przecież już inna ekipa poza kilkoma niedobitkami.."

    o.... a co my tu mamy?... czyżby "1L" nie "L" ? To jak, była ta wersja czy inna? Notabene w tej wersji herb wygląda na jeszcze węższy...
    Mamy zdjęcie z 1916 roku? Czyżby nie jest to zdjęcie Legii?
    Węższy mówisz? I bez "ściętych narożników"? Straszne świętokradztwo
    Zastanawiam się czy widziałeś zdjęcia z "5-tką"? Fajną mają tarczę. Prawda? Ciekawe dlaczego jest identyczna w 100% z "trumną"?

    Zostaw komentarz:


  • Foxx
    odpowiedział(a)
    Oman - akurat aktualnie stać mnie na niewiele, gdyż albowiem jestem w dole finansowym

    Natomiast trudno przeoczyć prostą sekwencję faktów:

    - na konieciti pojawia się combo wziętych z tego forum tekstów Snopka i mojego, nie pozostawiające wątpliwości co do podobieństw kształtów herbu CWKS (a nie Legii z 1916) i logo z 2006.

    - rejestrujesz się na tym forum tylko i wyłacznie, by przekonać czytelników do racji KP

    - uciekasz się przy tym do motywów w rodzaju tego z Koroną - naprawdę myślisz, że kibice Legii nie znają historii własnego klubu?


    Jak to wszystko wygląda? Ano np. tak, jakby ktoś, kto miał wpływ na taki, a nie inny wygląd logo z 2006 lub w inny sposób jest związany z KP próbował wirtualnie "nadrobić" kolejne niedbalstwo klubu zwiazane z symboliką.

    W głebokiej tajemnicy Ci zdradzę, że ja raczej nie mam wątpliwości, że klubowi projektanci chcieli odwzorować herb z 1916 - ale że, jak zwykle, nie mieli odpowiedniego backgroundu, oparli się na jednej fotce o rozmiarach, które na tyle przeskalowały kształt, że wyszło, co wyszło.

    Reasumując - my podejmujemy rękawicę tam - i w taki sposób - gdzie jest rzucana. Specjalista od panoramy Warszawy 1944 z Pajacem Kultury i Mostem Świętokrzyskim (antysektorówka Lecha) był łaskaw powiedzieć, że herb z 1957 wiąże się z komuną. Odpowiedział Snopek, a ja dorzucilem trzy grosze.

    Każdy, kto miał styczność z działaniami KP dobrze wie, że logo z 2006 z komuną wiąże się znacznie bardziej - i w odróżnieniu od tego pierwszego kształtem nawiązuje tylko do jednego herbu z historii "wojskowych". Herbu CWKS-u Warszawa.

    Wiem, że to złośliwość, ale jak mówią na mieście - "kto widelcem wojuje, od tortu ginie"
    Ostatnio edytowany przez Foxx; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • Raffi
    odpowiedział(a)
    Proszę podaj mi chociaż jedno źródło z informacją o oficjalnym wycofaniu się Korony z fuzji z roku '22.
    W kontekście udziału Korony w rozgrywkach ligowych, i to od razu od A (a nie C) klasy, pytanie o dokumenty (czymże jest dokument wobec faktu jeszcze masz wątpliwości, czy fuzja nie wygasła, wobec gry pod własnym szyldem, a zwłaszcza ponownej fuzji z WTC? A może masz wątpliwości, czy aby przypadkiem nie mogło być fuzji i równoległego grania w lidze? No ale w to ostatnie nie wierzę, nie jesteś przecież debilem) jest zwykła kpiną.


    Dlaczego również WKS Legia Warszawa nie wrócił do swojej starej nazwy sprzed fuzji? Jeżeli wg Twojej teorii fuzja trwała tylko 2 lata, logicznym jest, że powrót do stanu sprzed fuzji jest czymś normalnym.
    Przypomnę poprzednią nazwę: WKS Warszawa

    Korona z 1924 roku, to przecież już inna ekipa poza kilkoma niedobitkami, z innym składem oraz innym zapleczem (politycznym również).
    Po raz kolejny w założeniach twojej teorii pojawia się półgębkiem nieprawdziwa teza, że WKS Warszawa przyjął nazwę Legia po fuzji z Koroną - a przecież jest faktem powszechnie znanym, że nazwę Legia przyjęto 31 lipca 1922 i już w sierpniu Legia grała pod nią w rozgrywkach, a fuzję z Koroną ogłoszono dopiero 24 września 1922. W międzyczasie Korona była w fuzji z WTC (zawartej już po przyjęciu przez WKS nazwy Legia, w SIERPNIU 1922) igrała pod nazwą WTC Korona

    Wkleiłeś herb Korony - ale z którego roku? Na zdjęciach z 1922 chociażby herb na koszulkach Korony jest jednolity kolorystycznie. Ale to taka ciekawostka na marginesie, do obadania głębiej w źródłach

    Korona od początku była związana z prawicą narodową (m.in. współpraca ze Strzelcem, WTC), a od 1924 te związki były jedynie silniej podkreślane - vide powrót do fuzji z WTC (dokonanej przez Koronę w SIERPNIU 1922! tj. kiedy Legia była już Legią) i występowanie pod taką nazwą w sezonie 1926 i inne wystąpienia już jawnie podkreślające narodowy charakter klubu. Pisanie, że Korona od 1924 to zupełnie inna ekipa, zasługuje jedynie na usmiech politowania.



    o.... a co my tu mamy?... czyżby "1L" nie "L" ? To jak, była ta wersja czy inna? Notabene w tej wersji herb wygląda na jeszcze węższy...

    Zostaw komentarz:


  • Buziek_LG
    odpowiedział(a)
    Zbyt mało wiem na temat historii waszego herbu by się wypowiadac, bowiem mógłbym minąc się z prawdą. Jeśli miałbym się odnosic do tego co wiem(czyli tego co przeczytałem na legia.com i w tekście zamieszczonym tutaj) to powiedziałbym ze herb z 1916 roku był nieważny, zwykły epizod który trwał de facto niecały rok Gdy Legia była zespołem grającym jedynie w rozgrywkach wewnątrz wojskowych, nowy klub który powstawał na gruzach starego przyjął herb powszechnie już znany.
    ale to tylko moje przypuszczenie, a nie mam siły by szukac w biliotekach źródeł na jego potwierdzenie
    Ostatnio edytowany przez Buziek_LG; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • Snopek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez oman Zobacz posta
    tego z 1916 roku i obecnego, oficjalnego.
    A widzisz jednak potrafisz to odróżnić

    Zamieszczone przez oman Zobacz posta
    Podstawą wyróżniająca herb jest godło (w tym przypadku biała eLka) na czarnym polu a kształt tarczy może być dowolnie modyfikowany.
    Obecnie żyjemy w czasach ogólnego szacunku do tradycji. Jeśli ogólny zarys herbu czy godła, można tak dowolnie modyfikować, to czy jeśli obecne władze Polski uznałyby że nasze godło narodowe (wezmę Twój przykład) powinno mieć kształt dajmy na to trójkąta i tą zmianę wprowadziłyby w życie, to jak Ci się wydaje, czy współcześni Polacy by tą metamorfozę przyjęli? Oczywiście że nie. Zaraz zaczęłyby się protesty i zarzuty o zbezczeszczenie symbolu narodowego. Przeinaczanie emblematu z 1916 to sytuacja analogiczna, tym bardziej że późniejsze herby wzorowane były na jego kształcie. I tyle w temacie.

    Buziek_LG a może jednak w tej kwestii się wypowiesz, zdanie osoby patrząca na sprawę obiektywnie byłoby w temacie wskazane.

    Zostaw komentarz:


  • Buziek_LG
    odpowiedział(a)
    Wikipedia.pl to taki radosny serwis gdzie każdy moze wpisac co mu się podoba tak ? krztałt tarczy to jedna głównych cech heraldycznych, ja pisałem prace konkursową na temat Godła Narodowego(jak dobrze poszukasz to znajdziesz ją w internecie pisana w 2004 roku) więc do tej dyskusji jestem przygotowany lepiej niż jak się okazuje Ty.
    ps. Obrazy zamieszczane na chorągwiach, sztandarach czy proporcach nie są herbami mimo iż często mają cechy wspólne
    Ostatnio edytowany przez Buziek_LG; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • oman
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Buziek_LG Zobacz posta
    Zaś jeśli chodzi o Godło narodowe to chętnie się wypowiem. Tak więc po kolei wkleiłeś..
    Rozmawiamy o zmieniającej się tarczy w herbie

    Zgodzisz się mam nadzieję z (cytuję za: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_herbowa):

    "Kształt tarczy nie jest zazwyczaj zdefiniowany w opisie herbu, i jest dozwolona dowolność w stosowaniu różnych wzorów. " ?

    Ps. herb którego nie mogłeś zidentyfikować pochodzi ze sztandaru (Powstanie Styczniowe 1863)

    pozostałe herby w kolejności:
    Orzeł z pieczęci majestatycznej Przemysła II (1295)
    Orzeł Władysława Jagiełły (wg wawelskiego grobowca króla)
    Orzeł Kazimierza Jagiellończyka (wg nagrobka dłuta Wita Stwosza)
    Orzeł Zygmunta Augusta na arrasie wawelskim (1553)
    Orzeł Wazów
    wspomniany powyżej
    Orzeł z plakatu - jesień 1918
    Herb Polski od 1927 roku



    Zamieszczone przez Z. Zobacz posta
    A nie jest przypadkiem tak, ze zielony pozostał ze wzgledu na 'pierwszeństwo wsród klubów wojskowych'? Tak kiedyś czytałem.
    Źródła z 1922 roku podają, że barwy zostały przejęte od Korony (biało-zielone). Źródła w postaci infomacji prasowych z tego okresu na pewno nie gwarantują 100% pewnośći, że tak właśnie bylo, ale nie znam innych źrodeł prasowych z tego okresu mówiących, że było inaczej.


    Zamieszczone przez Foxx Zobacz posta
    Oman, Ty serio nie rejestrujesz, że Twoje uwagi są surrealistyczne? .

    Swoją drogą, fakt że zarejestrowałeś się na forum teraz i tylko po to... w zupełności wystarczy za komentarz. Jesteś "kibicem" logo z 2006, jak rozumiem?
    Stać Ciebie na więcej, więc postaraj się używać argumentów. Czytanie ze zrozumiem, również się kłania.
    Surrealistyczne są Twoje sugestie



    Zamieszczone przez Raffi Zobacz posta
    Biorąc pod uwagę, że od 1924 Korona ponownie działała samodzielnie (a czasowo ponownie w fuzji z WTC), i przez kilka sezonów uczestniczyła w rozgrywkach, aż do ostatecznego rozwiązania pod koniec lat 20., to twoja teoria jest dość ryzykowna, by nie rzec nieprawdziwa.
    Proszę podaj mi chociaż jedno źródło z informacją o oficjalnym wycofaniu się Korony z fuzji z roku '22.

    Dlaczego również WKS Legia Warszawa nie wrócił do swojej starej nazwy sprzed fuzji? Jeżeli wg Twojej teorii fuzja trwała tylko 2 lata, logicznym jest, że powrót do stanu sprzed fuzji jest czymś normalnym.
    Przypomnę poprzedną nazwę: WKS Warszawa

    Korona z 1924 roku, to przecież już inna ekipa poza kilkoma niedobitkami, z innym składem oraz innym zapleczem (politycznym również).


    Dla osoby o upośledzonym nadrządzie wzroku zapewne są identyczne.... I przecież właśnie o to m.in. chodzi.... Udawanie że się nie widzi czegoś, co widać na pierwszy rzut oka, nic nie da.




    Masz rację

    Wybierz 4 najbardziej pasujące do siebie herby
    Ostatnio edytowany przez oman; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • Buziek_LG
    odpowiedział(a)
    Na temat herbu Legii nie będę się rozwodził dośc że po za nielicznymi latami obowiązywał jeden herb w niezmienionej(wyłączając barwy) formie.


    Zaś jeśli chodzi o Godło narodowe to chętnie się wypowiem. Tak więc po kolei wkleiłeś
    Orła Przemysła II(rodowy)
    Herb Małopolski(Regionalny)
    Herb Wielkopolski(Regionalny)
    Orła Zygmunta(Rodowy)
    Orła Władysława Wazy(Rodowy)
    i teraz tak: Orły rodowe były tworzone przez władców polskich w celu legalizacji swojej władzy nad koroną*. Widzisz zapewne że żaden z tych orłów nie jest herbem królów dziedzicznych czy to z dynastii Piastów czy też z Jagiellonów(wyjątek to Orzeł Zygmunta Augusta, który w ten sposób legitymizował koronacje vivente rege)
    Zaś herby regionalne to tylko wizerunek chorągwi danego województwa przeniesiony na tarczę
    tej tarczy nie umiem zidentyfikowac, jednak moge zgadywac że jest to tarcza rodowa książąt mazowieckich. Ale zostawiam margines błędu
    To jest chorągiew floty, nie ma nic wspólnego z Godłem






    Zaś od kiedy można mówic o narodzie Polskim(większośc historyków przyjmuje 1830 rok) to mamy kolejno:
    Symbol powstańców listopadowych, Pogoń symbolizuje jednośc Polski z Litwą
    Symbol powstańców styczniowych, zmiana kształtu natąpiła w celu przeciągnięcia na stronę powstańców ludności ukraińskiej(ruskiej) w tym też celu do Orła i Pogoni został dołączony Archanioł Michał-patron Ukrainy. Z tego symbolu na rzecz listopadowego powstańcy rezygnują po 5 miesiącach
    Herb Polski z 1916 roku
    Herb polski z 1927 roku
    Godło PRL
    Godło Rzeczpospolitej z 56 roku ustanowione przez rząd na uchodźstwie
    Godło narodowe obecnie obowiązujące

    Dodatkowo Herb Wielki Cesarstwa Rosyjskiego(1876) spójrz prosze na stronę zachodnią



    I teraz sobie odpowiedz czy tarcza Godła Narodowego się zmieniała czy nie





    *Chorągiew Królewska(do unii lubelskiej) była tożsama z chorągwiami głównych województw tj. Małopolski i Wielkopolski i przedstawiała białego orła na czerwonym tle
    Ostatnio edytowany przez Buziek_LG; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • Raffi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez oman Zobacz posta
    Fuzja nie trwała dwa lata, tak jak napisałeś (oba kluby nigdy się z niej oficjalnie nie wycofały), barwy zostały, piłkarze Korony w wiekszości opuścili nowy klub, więc sprecyzuj proszę, co wg Ciebie nie jest prawdą?
    Biorąc pod uwagę, że od 1924 Korona ponownie działała samodzielnie (a czasowo ponownie w fuzji z WTC), i przez kilka sezonów uczestniczyła w rozgrywkach, aż do ostatecznego rozwiązania pod koniec lat 20., to twoja teoria jest dość ryzykowna, by nie rzec nieprawdziwa.

    Piję wyłącznie do ogólnego wyglądu herbu, tego z 1916 roku i obecnego, oficjalnego. Oba sa praktycznie identyczne i czarowanie kształtem tarczy herbu może (i jest jak widać) formą obrony ale tego po prostu obronić się nie da.
    Dla osoby o upośledzonym narządzie wzroku zapewne są identyczne.... I przecież właśnie o to m.in. chodzi, że nie są....

    Najlepszym przykładem jest nasz Orzeł Biały:

    Tarcza ulegała zmianom, pozostając jednocześnie (zawsze) przy białym orle (godło) na czerwonym tle (pole). Analogiczna sytuacja jak z herben z 1916r. i "trumna".
    Analogiczna?! Chyba odwrotna. Chyba że omsknęła ci się ręka i zamiast 1916 chciałeś napisać 1917....

    Zostaw komentarz:


  • Z.
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez oman Zobacz posta
    Fuzja nie trwała dwa lata, tak jak napisałeś (oba kluby nigdy się z niej oficjalnie nie wycofały), barwy zostały, piłkarze Korony w wiekszości opuścili nowy klub, więc sprecyzuj proszę, co wg Ciebie nie jest prawdą?
    A nie jest przypadkiem tak, ze zielony pozostał ze wzgledu na 'pierwszeństwo wsród klubów wojskowych'? Tak kiedyś czytałem.

    Zostaw komentarz:


  • Foxx
    odpowiedział(a)
    Oman, Ty serio nie rejestrujesz, że Twoje uwagi są surrealistyczne? .

    Swoją drogą, fakt że zarejestrowałeś się na forum teraz i tylko po to... w zupełności wystarczy za komentarz. Jesteś "kibicem" logo z 2006, jak rozumiem?

    Zostaw komentarz:


  • oman
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Snopek Zobacz posta
    Rozumiem że pijesz do faktu, że na tych strojach nie każdy herb ma taką samą postać.
    Piję wyłącznie do ogólnego wyglądu herbu, tego z 1916 roku i obecnego, oficjalnego. Oba sa praktycznie identyczne i czarowanie kształtem tarczy herbu może (i jest jak widać) formą obrony ale tego po prostu obronić się nie da.
    Podstawą wyróżniająca herb jest godło (w tym przypadku biała eLka) na czarnym polu a kształt tarczy może być dowolnie modyfikowany.
    Najlepszym przykładem jest nasz Orzeł Biały:



    Tarcza ulegała zmianom, pozostając jednocześnie (zawsze) przy białym orle (godło) na czerwonym tle (pole). Analogiczna sytuacja jak z herben z 1916r. i "trumna".

    odsyłam do:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_herbowa
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Blazonowanie


    A tak odbiegając nieco od tematu i przyjmując Wasz tok rozumowania.
    Prosiłem wcześniej aby nie wrzucać mnie do żadnego worka.
    Jestem neutralny w temacie herbu i zwracam wyłącznie uwagę, że obrońcy herbu z 1957 roku (nieżależnie do pobudek i sentymentów, które rozumiem) używają, moim zdaniem, mocno naciąganych, drugorzędnych argumentów typu tarcza "z dziubkiem, bez dziubka, z ściętym lub nie narożnikiem". Oczywiście można w dalszym ciągu przekonywać, że herb z 1957 roku bardziej przypomina ten z 1916, tak jak to robi:


    Zamieszczone przez Pan Artysta Zobacz posta
    onan łap i zakup sobie okulary (lub fotochłopa)
    na tych zdjęciach tarcza nie kończy się ostrymi naroznikami-są one pościnane i tyle w temacie
    Jednak polecam dobrego okulistę. Chyba, że i na tych zdjęciach również dasz rade zrobić efektowne i kreatywne obrysy






    Zamieszczone przez Raffi Zobacz posta
    Napisałem chyba wyraźnie, co w tym pytanie jest dla mnie krańcowo odległe od prawdy.
    Fuzja nie trwała dwa lata, tak jak napisałeś (oba kluby nigdy się z niej oficjalnie nie wycofały), barwy zostały, piłkarze Korony w wiekszości opuścili nowy klub, więc sprecyzuj proszę, co wg Ciebie nie jest prawdą?

    Jakie jest L w herbie który obowązywał do lata 1917, widać chyba na pierwszy rzut oka.
    Widać wyraźnie. Biała eLka w czarnym polu. Dokładnie jak na "trumnie".

    Notabene sierpień 1922 to niekoniecznie debiut zielonego koloru, ale musiałbym głębiej poszukać w źródłach.
    Poszukaj proszę. Również chciałbym dowiedzieć się jakie barwy miał nowy WKS Warszawa w 1920 roku. Dostępne źródła dzielą się na te, które podają jako barwy klubu czerwień i biel oraz na te od zieleni i bieli.
    Ostatnio edytowany przez oman; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:

Pracuję...
X