Pomoc prawna

Zwiń
X
 
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bkt
    Legionista
    • 10.2007
    • 3366

    Pomoc prawna

    Siemanko
    Zalozylem nowy temat, poniewaz stwierdzilem ze wielu z nas ma jakies pytania dot. roznych rzeczy (np pracy, studiow itd.) i moze warto by bylo takie "porady prawne" wyodrebnic (latwiej to mozna znalesc, nie trzeba przegladac calego tematu?). Jesli nie, to prosze przeniesc tego posta do tematu Sprzedam, zamienie pomocy hehe

    Mam 3 kwestie do wyjasnienia - czy ktos sie orientuje co mozna zrobic jesli jestem zatrudniony na umowe zlecenie a pracuje 8 godzin czyli tak jak na umowie o prace (informatyk).

    Druga kwestia - gdzie powinienem byc ubezpieczony - jako student przy uczelni czy jako pracownik student przy zakladzie pracy, dlaczego koniecznie musialem podac NIP firmy skoro niby jestem ubezpieczony jako student przy uczelni. ?

    Trzecia kwestia - bardzo wazna - jak wedlug przepisow prawnych (jakich dokladnie) interpretowane jest pojecie "ukonczenie studiow wyzszych". Znalazlem i slyszalem rozne okreslenia - jedni mowia, ze to obrona dyplomu, drudzy, ze absolutorium (zaliczenie wszystkiego i mozliwosc przystapienia do obrony). Jak to jest?

    Jesli temat jest wedlug adminow nie potrzebny to sora:P

    Lubisz pie.dolic? Pie.dol ITI.
  • JUHA
    Legionista
    • 04.2008
    • 86

    #2
    1. Co chcesz zrobic? Nic nie mozesz zrobic. Umowa zlecenie - teoretycznie zlecaja Ci wykonywanie zadania i wykonujesz je 8 godzin dziennie. Placa od godziny i tyle. Taki sposob pracodawcow aby nie podpisywac umowy o prace.

    2. Jako student automatycznie jestes ubezpieczony i ubezpieczenia pracowniczego nie masz i nie potrzebujesz.