PDA

Zobacz pełną wersję : Kiedy powstala warszawska Legia wg KSP



wam(P)ir północy
10-06-2003, 20:02
:buhaha:

jarcyś
10-06-2003, 20:05
http://www.legialive.pl/forum/viewtopic.php?t=509

tu masz odpowiedź

bemowiak
10-06-2003, 20:06
szkoda tylko że nienapisali że Polonia powstawała w 1336 :buhaha:

ange(L)
10-06-2003, 20:09
jak to jest...jeszcze niedawno uwazano ze KSP powstalo w roku 1912...teraz ze w 1911...hmmmmmmmm...dziwne troche.Czyzby malutki 'Marymont Warszawa' zalazl komus za bardzo za skore?:)

Radio
10-06-2003, 20:26
Fdzieś tu był tekst apropos tego artykułu jeżeli i to prawda (tekst z forum)to jest to także moje stanowisko.
Wampirze dla nas przeszłość także się liczy, a;e najważniejsza jest przyszłość.

kud(L)aty68
10-06-2003, 21:12
Hm... jesli chodzi o artykul w "Mowia Wieki", autorem tegoz tekstu jest osobnik zwiazany blisko z pewnym czarno-bialo-czerwonym szmatlawym miesiecznikiem.
Pisal o tym Karpiko i napisal tyle, ze wiecej juz nie trzeba.
Przykre w tym wszystkim jest, ze w sumie powazne pismo naukowe (no niech bedzie popularnonaukowe) wikla sie w animozje kibicowskie. Co gorsza przy pomocy sredniej jakosci tekstu (z merytoryczno-warsztatowego punktu widzenia - patrze na tekst jako osoba, ktora cos niecos na ten temat wie, mysle nie tylko o Legii ale rowniez o warsztacie historyka).

wam(P)ir północy
11-06-2003, 13:53
'8

Radio
11-06-2003, 14:04
Nie, nie jestem rzecznikiem tylko wypowiadam swoje własne zdanie i myślę że jest to zdanie zbliżone do większosci innych osób.

bemowiak
11-06-2003, 14:07
Jeśli chodzi o dwie pierwsze wypowiedzi czyli jarcysia i bemowiaka, to nawet nie przeczytali tego artykułu co widac po czasie w jakim pojawiły się ich odwiedzi.Dalej:



Powiem krótko:mylisz sie.

Raffi
11-06-2003, 14:41
Ten artykuł jest zabawny, bo autor mimo woli faktycznie dowodzi rzeczy odwrotnej, niż zamierzał tzn to, że Legia "przedwojenna" nawiązywała do "legionowej"

ems
11-06-2003, 14:47
no wlasnie ja znalazlem sprzecznosc - autor raz mowi ze Legia nie miala nic wspolnego z druzyna legionowa, zaraz potem podaje jednak dowod ze miala... i tak ***** do zajebania ;))
wlasnie przez koncowke tekstu doszedlem do wniosku ze tekst jest manipulacja, dopiero pozniej dowiedzialem sie komu kibicuje autor...
wybacz ze nie podam dokladnych przykladow w tej chwili, ale troszke mi sie spieszy... jak chcesz ciagnac temat, to moze pozniej ;) ale ogolnie to tekst strasznie rozmyty, niektore argumenty autor wymysla sam..

Dorsz
11-06-2003, 15:01
Fanatyczny choć nieliczny, wy jesteście już tak beznadziejni, że pocieszacie/podniecacie się tym, iż jeden z was, także nieliczny napisze coś pod was i dla was. Wielką to radość sprawia, w końcu to jedyna możliwość zaistnienia. Pisz sobie co chcesz, i on też niech pisze, bo to bez różnicy, to skowot, jeszcze troche a nastapi koniec, zostanie was garstka ze wpomnieniami o klubie z 1912, ktory choc najstarszy, to siedzibe mial w skansenie, bez trybun i boiska, no i bez kibiców.

DrZeFkO
12-06-2003, 23:50
Prawda historyczna to jedno, ale w światku kibicowskim ważna jest też tradycja i przyzwyczajenia. Trudno ot tak z dnia na dzień zmienić w swej świadomości datę powstania klubu.

Obecnie również w Jagiellonii dokopano się do prawdziwych protoplastów klubu i..... trwa zażarta dyskusja.

Q_(L)
13-06-2003, 07:16
Prawda historyczna to jedno, ale w światku kibicowskim ważna jest też tradycja i przyzwyczajenia. Trudno ot tak z dnia na dzień zmienić w swej świadomości datę powstania klubu.

Obecnie również w Jagiellonii dokopano się do prawdziwych protoplastów klubu i..... trwa zażarta dyskusja.

To chyba jakaś epidemia... ;)

kud(L)aty68
13-06-2003, 10:42
Kud(L)aty napisał
Przykre w tym wszystkim jest, ze w sumie powazne pismo naukowe (no niech bedzie popularnonaukowe) wikla sie w animozje kibicowskie. Co gorsza przy pomocy sredniej jakosci tekstu (z merytoryczno-warsztatowego punktu widzenia - patrze na tekst jako osoba, ktora cos niecos na ten temat wie, mysle nie tylko o Legii ale rowniez o warsztacie historyka

Ale to może wymień jaki fałsz został napisany w tym tekście. Rozumiem, że masz jakąś wiedzę na temat który porusza artykuł i zarzuczcasz że znajdują się w nim błędy, czy uzasadnisz to wsposób merytoryczny czy zadowolidsz się tym co Karpiko napisał

Karpiko napisał
A ja nie polecam. Caly ten tekst to zlepek sprytnych manipulacji faktami oraz kryptoreklama Polonii

Przykłady

Wedlug autora nie ma zadnych zwiazkow poniedzy Legia z roku 1916 a ta pozniejsza. Pan Gawkowski twierdzi ze Legia zamanipulowala date swojego powstania i ze wg niego powinna powstac w okolo 25 roku:).

Nie! Między 20 a 22r

Mój komentarz
Nie wrzyuciłem tego tematu aby Wam dopiec i rzucać tekstami że jesteście młodsi niż podajecie. Liczyłem jednak że mimo że tekst pisał polonista co był wiadome pojawią się jednak merytoryczne Wasze argumenty, a nie teksty w stylu bemowiaka, a koronym zdaniem będzie tekst BO TO POLONISTA PISAŁ. Osobiście nieznam zadobrze historii Legii i nie mi ją opisywać i oceniać, tylko chciałem poznać wasze uzasadnione opinie.

Ja nie twierdze kategorycznie, ze autor falszuje historie - ten temat przerabialismy juz swego czasu dosc doglebnie. Po prostu stawia Legie i jej historie z zlym swietle, manipulujac faktami, probojac uzasadnic teze od ktorej wyszedl, ze Legia nie powstala w 1916 tylko pozniej. Fakty interpretuje wedlug tej wlasnie tezy. Wlasnie o tym myslalem piszac o miernocie warsztatowej.
Co jeszcze wez pod uwage, ze osoba autora tez ma wplyw na perpcepcje tekstu. Jesli autor nie wzbudza zaufania (swoja obiektywnoscia historyka czyli naukowca jakby nie bylo) to trudno przyjmowac jego tekst jako rzetelny, obiektywny i majacy wartosc naukowo-poznawcza.

biotronic
17-06-2003, 18:27
a ja odsylam do kolekcji klubow Fuji - oczywiscie do tej ksiazeczki poswieconej Legii. To jest dopiero czytanie !
nie wiem dokladnie, ale oprocz Legii ukazala sie chyba jeszcez Wisla Krakow i Ruch Chorzow

Raffi
02-07-2003, 15:23
Jeżeli ktoś jeszcze nie czytał, to polecam lekturę najnowszego numeru NL, w którym przy pomocy cytatów z praktycznie tych samych źródeł, teoria pana Gawkowskiego jest jednoznacznie rozkładana na kawałki.
PS 1916! :P

Pesto
06-07-2003, 16:03
mam encyklopedią Fuji (tom legijny , kupiłem w 1997) i tam liczy się historię od 1916

skoro wszystkim klubom zagląda się teraz w "życiorysy" , to ciekawe , czemu gts liczy swoją historię od 1906 ? przecież kiedyś grali jako Biało - Czerwoni , a przez pewien czas byli nawet ... drużyną rezerw Cracovii ! :rotfl: :rotfl: :rotfl:

a przodkowie j... ? hmmm , pewno jakiś Maccabi albo Hakoah :] jeśli grali w piłkę po zebraniach :]

Q_(L)
09-07-2003, 08:42
:look: http://www.legialive.pl/publikacja.php?PublikacjaID=7650

Myslę, że to rozwiewa WSZYSTKIE wątpliwości 8) Jeżeli ktoś je miał 8-

Pesto
22-07-2003, 17:41
wam już odjebało z tą cenzurą ? taka prawda , że w tym śmiesznym miasteczku było 40 % Żydów , 20 % Białorusów i ledwie 30 % Polaków .

to już Grodno było bardziej polskie (mniej zażydzone)

Unico
22-07-2003, 19:08
mam encyklopedią Fuji (tom legijny , kupiłem w 1997) i tam liczy się historię od 1916

skoro wszystkim klubom zagląda się teraz w "życiorysy" , to ciekawe , czemu gts liczy swoją historię od 1906 ? przecież kiedyś grali jako Biało - Czerwoni , a przez pewien czas byli nawet ... drużyną rezerw Cracovii ! :rotfl: :rotfl: :rotfl:

a przodkowie j... ? hmmm , pewno jakiś ZEDYTOWANE :] jeśli grali w piłkę po zebraniach :]

Jaki obeznany w historii 8- i to historii krakowskiej piłki 8-

Tyle tylko, że jakoś nie do końca prawdziwa jest ta historia. Jacy biało-czerwoni?
Skoro tak to cię interesuje to może poczytaj na oficjalnej stronie Wisły (http://www.wisla.krakow.pl/pages/historia.php) jak to było naprawdę.

PS Nie ważne od którego roku liczyć to i tak Wisła powstała dużo wcześniej od Legii.

bemowiak
22-07-2003, 19:13
hmmm tak se myśle o co tu sie kłócić wszystko to działo sie prawie 100 lat temu,lepiej sie pokłócić o coś co sie dzieje teraz ;)